ویژگی‌های عینک آفتابی خوب

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

ویژگی‌های عینک آفتابی خوب

استفاده از برخی متعلقات علاوه برنشان دادن سلیقه شما یک ضرورت است.آن هم وقتی پای محافظت از چشم‌ها در میان باشد.

به گزارش چاردیواری، همراه داشتن عینک آفتابی و اهمیت استفاده آن در روز و زیر آفتاب علاوه بر طولانی کردن عمر سلامت چشم‌های شما، ظاهری کلاسیک و مرتب به شما می‌بخشد. به شرط آن‌که کمی بیشتر درباره ضرورت استفاده از آن و زیر و بم انتخاب یک عینک آفتابی مناسب بدانید.

اهمیت استفاده از عینک آفتابی: عینک‌های آفتابی بهترین پیشنهاد برای خوش‌پوشی در تمام سال هستند و بویژه وقتی بدون داشتن ظاهری عجیب و غریب می‌توانید با استفاده از آن شکل ظاهری خود را تقویت کنید. اما پیشنهاد ما برای استفاده از عینک آفتابی برای چیست؟ تماس طولانی مدت چشم‌ها با اشعه ماورای بنفش در طول روز، آسیب جدی به آن وارد می‌کند که بعدها به شکل آب مروارید یا تاری دید و سوزش‌های دردناک ظاهر می‌شود.

علاوه بر این جمع شدن ناخودآگاه پوست اطراف چشم و پلک‌ها با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب باعث عمیق شدن خطوط ظریف آن و پیدا شدن سر و کله چروک‌های درشت و محسوس می‌شود.با این تفاسیر به سراغ عینک آفتابی بروید و بدون دردسر به ظاهر خود برسید.

عینک آفتابی استاندارد را بشناسید: در خرید این یک قلم کمی دلسوزانه عمل کنید چون این وسیله مستقیما با چشم‌های شما سر و کار دارد. بنابراین نه سراغ عینک خوب و استاندارد را از دستفروش‌های کنار خیابان بگیرید و نه برای خرید یک نوع مرغوب آن جیب‌تان را خالی کنید. فقط کافی است عینک اصل و استاندارد را بشناسید. آن هم با سر زدن به عینک‌‌فروشی‌های معتبر که در کنار معرفی عینک مناسب فرم صورت شما، با کمک دستگاه UV متر می‌توانید از استاندارد بودن عینک آفتابی خود مطمئن شوید.

این دستگاه باید UV عینک را از 98 درصد به بالا نشان دهد. علاوه بر آن وجود علامت 400 UV در کنار برخی از عینک‌ها هم از قابلیت آن در محافظت در برابر UVB خبر می‌دهد. از طرفی عینک آفتابی شما نباید ماهیت نور و تصاویر را تغییر دهد یا شیشه آن نباید آن‌قدر تیره باشد که چشمان شما از پشت آن دیده نشود چون این عینک‌ها دید شما را کم می‌کنند. به عنوان نکته مهم آخر بهتر است عینکی را انتخاب کنید که با قرار دادن روی چشم‌ها کل فضای چشم و اطراف آن را پوشش دهد. چون طبق مطالعات اشعه ماورای بنفش براحتی از اطراف قاب عینک‌هایی که کوچک هستند عبور کرده و به چشم می‌رسند.

اخبار سلامت اخبار