٧٠ درصد مهندسان کشاورزی بیکارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

٧٠ درصد مهندسان کشاورزی بیکارند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: ٧٠ درصد مهندسان کشاورزی بیکارند، ١٧ درصد در بخش غیردولتی و ١٣ درصد در بخش دولتی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد کبیری در نشستی خبری اظهارداشت: در حوزه کشاورزی،آب و خاک و محیط زیست شاهد مشکلات جدی هستیم به طوری که سال هاست بحث آب از مرز بحران گذشته است.

وی افزود: مناطق خوزستان و غرب کشور با بحث ریزگردها روبرو هستند که برای این امر باید تصمیمات درستی اتخاذ شود چرا که طبیعت دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: شرایط کشور از لحاظ منابع آب و خاک و محیط زیست خوب نیست که با یافتن ریشه مشکلات باید راه حل و اصول علمی بر حسب ظرفیت منابع به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی بیش از ۲۳۰هزار عضو دارد،افزود: براین اساس فضا باید به گونه ای فراهم شود که فارغ التحصیلان دانشگاهی وارد کار شوند چرا که از این تعداد ۷۰درصد جویای کار هستند و ۱۷درصد در بخش غیر دولتی و ۱۳درصد دولتی مشغول به فعالیت هستند.

کبیری با اشاره به اینکه ۳۰هزاز نفر از مهندسان جویای کار آموزش دیدند،اضافه کرد: دولت با حمایت حداقلی از فارغ التحصیلان جویای کار برای بحث آموزش مهارتی می تواند آنها را وارد عرصه کار کند چرا که دولت توان جذب این تعداد نیروی جویای کار ندارد .

این مقام مسئول از راه اندازی سامانه جامع مدیریت آموزش تا پایان سال خبر داد و گفت: از آغاز تاسیس سازمان تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۹۹نفر در قالب ۴۰۰دوره آموزشی ، آموزش دیدند که البته تمامی دوره ها بدون حمایت دولت بوده است.

کبیری از واردات سالیانه ۳۰۰میلیون عدد بذر هیبرید خبر داد وگفت: برای این میزان واردات سالانه حدود ۱۰۰میلیارد تومان ارز از کشور خارج می شود که با توجه به نوسان نرخ ارز این میزان افزایش می یابد که با حمایت وزارت جهاد درصدد تولید بذز خیار،گوجه فزنگی،فلفل،خربزه،پیاز،هندوانه و گیاه استراتژیک کنجد هستیم.

وی افزود: بذر تولید داخل علاوه بر افزایش کیفیت،قیمت آن نصف بذر خارجی است که این امر برای کشاورزان مقرون به صرفه است.

به گفته وی با افزایش تولید بذر کنجد امکان کاهش وابستگی واردات دانه روغنی وجود دارد.

به گزارش مهر، در پایان تفاهم نامه ای میان سازمان نظام مهندسی و یک شرکت دانش بنیان تولیدکننده داخلی بذر در زمینه تولید و ترویج مصرف بذر هیبرید به امضا رسید.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار