پاسخ به سؤالات متداول درخصوص ثبت نام دکتری ۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پاسخ به سؤالات متداول درخصوص ثبت نام دکتری ۹۷

در متن زیر به سؤالات متداول داوطلبان درخصوص ثبت نام آزمون دکتری ۱۳۹۷ سراسری و آزاد پاسخ داده شده است.

۱- آیا پذیرفته‌شدگان کنکور دکتری تخصصی سال ۱۳۹۶ اجازه شرکت در آزمون دکتری ۹۷ را دارند؟

– بله، بر اساس قوانین جدید سازمان سنجش، این افراد هم حق شرکت در آزمون سال جاری را دارند. البته پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه آزمون ۹۶ در صورت شرکت در آزمون حق انتخاب کدرشته‌های روزانه را نخواهند داشت.

۲- آیا دانشجویان مقطع دکتری، می‎توانند در آزمون دکتری ۹۷ شرکت کنند؟

– دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی در صورت عدم انصراف تا پایان مهلت ثبت‌نام، مجاز به ثبت‌نام و شرکت مجدد در این آزمون نمی‌باشند.

۳- آیا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که هنوز فارغ‎التحصیل نشده‎اند هم می‎توانند در کنکور دکتری ۹۷ شرکت کنند؟

– بله، همه کسانی که تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۶ موفق به اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد می‌شوند، مجاز به ثبت‎نام و شرکت در آزمون دکتری ۹۷ هستند. قابل توجه است که داوطلبانی که تا بهمن ماه ۹۷ فارغ‎التحصیل می‎شوند، در صورت شرکت در آزمون و اعلام رشته‌محل‎های مربوطه در مرحله تکمیل ظرفیت، شانس پذیرش در تکمیل ظرفیت را خواهند داشت.

۴- آیا کسانی که معدلشان کمتر از ۱۴ است می‎توانند در آزمون دکتری شرکت نمایند؟

– داوطلبانی که معدل آنان کمتر از ۱۴ می‌باشد، حق ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری ۹۷ را ندارند.

۵- اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‎نام در آزمون دکتری ۹۷ از جمله کدهای رشته‎های تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته امتحانی، دانشگاه و شهر را از کجا می‌توان پیدا کرد؟

– پس از ورود به سامانه ثبت‎نام آزمون دکتری ۹۷ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، می‎توانید از منوی سمت راست، قسمت «جداول موردنیاز جهت ثبت‌نام»، اطلاعات مورد نظر خود را به دست آوردید.

۶- آیا می‎توان در آزمون دکتری ۹۷ در دو رشته امتحانی شرکت کرد؟

– خیر، داوطلبان آزمون دکتری ۱۳۹۷ تنها مجاز به انتخاب یک رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ‎‌التحصیلی خود هستند.

۷- برای شرکت در آزمون دکتری ۹۷ دانشگاه آزاد باید جداگانه ثبت‎نام کرد؟

– خیر، آزمون دکتری ۱۳۹۷ همانند کنکور دکتری ۹۶ به صورت یکپارچه برگزار خواهد شد و ثبت‎نام برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد تنها یک بار در سایت سنجش صورت می‎گیرد.

۸- آیا برای ثبت‎نام آزمون دکتری ۹۷ دانشگاه آزاد نیاز به پرداخت هزینه مجزا در سایت سنجش است؟

– خیر، داوطلبان تنها با پرداخت ۶۰هزار تومان می‎توانند در آزمون دکتری ۱۳۹۷ ثبت‎نام کنند و همزمان داوطلب دانشگاه‎های سراسری و آزاد محسوب شوند.

۹- آیا می‎توان همزمان داوطلب آزمون دکتری و پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان بود؟

– بله، داوطلبان دانشگاه آزاد و سراسری به طور همزمان امکان ثبت‌نام در دوره‌های با آزمون و بدون آزمون در مقاطع دکتری تخصصی را دارا هستند.

۱۰- کسانی که هنوز دانشجوی کارشناسی ارشد هستند و معدل آنها نهایی شده، باید چه معدلی را هنگام ثبت‎نام در سایت سازمان سنجش درج کنند؟

– داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۹۷/۶/۳۱ فارغ‌التحصیل خواهند شد لازم است علاوه بر درج معدل دوره کارشناسی، میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه‌ای خود را حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ در تقاضانامه درج نموده و نسبت به تکمیل و تأیید فرم معدل مندرج دفترچه ثبت‎نام کنکور دکتری ۹۷ از سوی دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‌ای خود اقدام نموده و آن را نزد خود نگهداری نمایند، تا در صورت قبولی به مؤسسه محل قبولی ارائه گردد.

۱۱- آیا فرصتی برای اصلاح معدل به دانشجویان کارشناسی ارشد داوطلبا کنکور دکتری ۹۷ داده خواهد شد؟

– آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا ۹۶/۱۱/۳۰ و یا ۹۷/۶/۳۱ در دوره کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه‎ای فارغ‌التحصیل می‌شوند، در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه، می‌توانند نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ‎التحصیلی (برای فارغ‌التحصیلان ۹۶/۱۱/۳۰) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده‌شده (برای فارغ‌التحصیلان تا تاریخ ۱۳۹۷/۶/۳۱) خود تا تاریخ ۹۶/۱۱/۳۰ اقدام نمایند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار