پاسخ به سؤالات متداول در خصوص کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پاسخ به سؤالات متداول در خصوص کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد

در این مطلب به ارائه پاسخ مهم‌ترین سؤالات و ابهامات داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ درخصوص کارنامه نهایی این آزمون پرداخته شده است.

۱- کارنامه نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۹۶ شامل چه مواردی است؟

کارنامه‌ حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته‌شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی است. رتبه داوطلب در این کارنامه در بین تمامی انتخاب‌کنندگان کدرشته‌محل‌هاست که با رتبه کلی داوطلب متفاوت است. بنابراین وضعیت داوطلب در هر انتخاب قابل مشاهده است.

۲- آیا ممکن است نتایج در کارنامه نهایی تغییر کند؟

خیر، کارنامه نهایی داوطلبان تنها با هدف مشخص شدن وضعیت داوطلب در انتخاب‌رشته انجام‌شده از سوی اوست و تأثیری در نتیجه نهایی و محل قبولی داوطلب ندارد.

۳- آیا می‌توان پس از مشاهده کارنامه، نسبت به انتقالی به انتخاب‌های بعدی که نمره لازم از سوی داوطلب کسب شده، اقدام کرد؟

بنا بر اعلام سازمان سنجش، هر گونه تغییر رشته، تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته‌شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به این‌گونه درخواست‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود. همچنین بر اساس آیین‌نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد، تغییر رشته، انتقال و میهمانی در دوره کارشناسی ارشد ممنوع است.

با این حال دانشگاه آزاد اسلامی شرایطی برای انتقالی دانشجویان این دانشگاه درنظرگرفته که البته مهلت ثبت درخواست یک بار در خرداد ماه و یک بار در آذر ماه است و برای مهر ماه جاری فرصتی جهت ثبت درخواست وجود ندارد.

۴- چنان‌چه داوطلب در کارنامه نهایی متوجه اشتباهی از سوی سازمان سنجش بشود و یا به موردی اعتراض داشته باشد، چه باید کرد؟

بنا بر اعلام سازمان سنجش، با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام‌شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ مع‌الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در صورتی که در خصوص مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته و یا در خصوص انتخاب رشته‌ خود سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۰ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت این سازمان اقدام نمایند. از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۹۶/۶/۳۰ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ با پیش شماره ۰۲۱ (با واحد پاسخگویی غیرحضوری روابط عمومی این سازمان) در میان ‌بگذارند.

همچنین داوطلبان برای پیگیری هر گونه سؤال درخصوص نتایج مربوط به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند به روش‌های ذیل اقدام نمایند:
۱- طرح سؤال بصورت اینترنتی با مراجعه به بخش «پاسخگویی به سوالات» مندرج در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org.
۲- تماس تلفنی با ستاد پاسخگویی تلفنی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با شماره ۴۷۴۳-۰۲۱.

۳- مراجعه حضوری به ستاد پاسخگویی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: تهران، انتهای اتوبان شهید ستاری شمال، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار