پتروشیمی عامل بیکاری 4 هزار صیاد ماهشهری

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پتروشیمی عامل بیکاری 4 هزار صیاد ماهشهری

رئیس اداره شیلات بندر ماهشهر گفت: ورود صنعت پتروشیمی موجب بیکاری صیادان شده است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسی حیدری رئیس اداره شیلات بندر ماهشهر ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان گفت:وجود خورهای متعدد و بیش از 70 خور اصلی و فرعی، بندر ماهشهر را به یکی از متنوع‌ترین زیستگاه‌های گونه‌های آبزی و جانوری در خلیج فارس تبدیل کرده و می‌توان گفت خوریات بندر ماهشهر یکی از مهم‌ترین نوزادگاه آبزیان بوده است.
وی افزود: قبل از ورود صنعت پتروشیمی شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی و صیادی بوده اما با ایجاد صنعت و ورود پساب‌های شرکت‌های پتروشیمی به خوریات زیستگاه آبزیان تخریب شد و موهبت الهی که در اختیار صیادان بدون هیچ هزینه‌ای قرار گرفته بود آلایندگی پتروشیمی‌ها باعث نابودی آن شد.
موسی حیدری گفت: در دهه 70 شهرستان بندر ماهشهر با داشتن بیش از 550 فروند شناور صیادی حدود 14 هزار تن در سال صید استحصالی و بیش از 5 هزار و 200 نفر اشتغال‌زایی داشته است.
رئیس اداره شیلات بندر ماهشهر در پایان گفت: در حال حاضر شغل صیادی رو به تعطیلی است که اگر برای توسعه زیرساخت‌های شیلات و حفظ و احیا و بازسازی ذخائر چاره‌اندیشی نشود در آینده نه چندان دور شاهد حذف صیادان از اشتغال مولد شهرستان خواهیم بود.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار