پذیرش بدون آزمون رتبه های ۱ تا ۱۵ المپیاد در مقطع ارشد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش بدون آزمون رتبه های ۱ تا ۱۵ المپیاد در مقطع ارشد

رئیس اداره استعداد درخشان دانشگاه امیرکبیر گفت: رتبه های ۱ تا ۱۵ المپیاد، بدون آزمون در کارشناسی ارشد این دانشگاه پذیرش می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهره سیدنا عصر امروز در مراسم گردهمایی دانشجویان ممتاز دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به فعالیت اداره استعداد درخشان  و المپیادهای امیرکبیر گفت: دانشگاه امیر کبیر اولین دانشگاهی بود که پیشنهاد پذیرش بدون کنکور رتبه های اول دانشگاه خود را به وزارت علوم ارائه داد و وزارت علوم نیز در سال ۸۳ این مجوز را به دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران داد.

وی ادامه داد: دانشگاه امیر کبیر از مقطع کارشناسی و دکتری بدون کنکور پذیرش دارد و از همه ظرفیت های خود استفاده می کند.

رئیس اداره استعداد درخشان و المپیادهای امیرکبیر با اشاره به تسهیلاتی که به دانشجویان کارشناسی ارائه می‌شود، تصریح کرد: تحصیل همزمان در دو رشته، اخذ ۲۰ واحد اضافه از رشته دیگر از جمله تسهیلاتی است که به دانشجویان مقطع کارشناسی استعداد درخشان ارائه می شود. همچنین اگر این دانشجویان علاقه داشته باشند می توانند طبق ضوابط رشته خود را تغییر دهند.

وی در ادامه به تسهیلات دانشجویان ممتاز اشاره کرد و افزود: پذیرش بدون کنکور، ارائه گواهینامه ۲۰ واحد اضافی، ارائه گواهی ممتازی، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد، اختصاص اعتبار برای رساله های دکتری و حمایت از دانشجویان برای شرکت در کنفرانس ها از جمله تسهیلاتی است که به دانشجویان ممتاز استعداد درخشان ارائه می‌شود.

طاهره سیدنا ادادمه داد: استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و انجام امور مربوط به المپیاد به بخش استعداد درخشان و المپیاد دانشگاه مرتبط است و اکنون دانشگاه در ۱۰ رشته تیم المپیاد دارد و در دانشکده های مذکور، یک استاد مشاور المپیاد تعیین شده است و دانشجویان کارشناسی که رتبه المپیاد ۱ تا ۱۵ را کسب کنند بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می شوند و همچنین اولویت پذیرش بدون آزمون در دکتری نیز از دیگر تسهیلاتی است که به این دانشجویان ارائه می‌شود.

وی همچنین افزود: بنیاد امیرکبیر به رتبه های زیر ۲۰۰ بورس می دهد. المپیادی ها نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار