پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت پرستاری/ جذب هیئت علمی یکی از نیازهای گروه پرستاری است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت پرستاری/ جذب هیئت علمی یکی از نیازهای گروه پرستاری است

فلاحی از پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت پرستاری از سال تحصیلی جدید خبر داد.
مسعود فلاحی رئیس انجمن علمی پرستاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: تربیت نیروی پرستاری توسط اعضای هیئت علمی در پیشبرد مقاصد سلامت امری ضروری است و باید در این زمینه برنامه ریزی داشنه باشیم .

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: مشارکت استادان گروه پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پیشرفت و توسعه دانشگاه و عرصه‌های ملی امری غیر قابل اجتناب است و خوشبختانه بسیاری از اعضای هیئت علمی گروه پرستاری در عرصه وزارت کشور، مدیریت بحران در سلامت و بلایا،‌ معاونت پرستاری وزارت بهداشت و غیره سهیم هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از تالیفات متعدد کتب و مقالات توسط اعضای هیئت علمی گروه پرستاری انجام شده است، گفت: مشارکت اساتید گروه پرستاری در پیشرفت و توسعه وزارت بهداشت امری انکار ناپذیر است.

پرستاران خط مقدم درمان هستند

فلاحی گفت: پرستاران در نظام بهداشت و درمان خط مقدم درمان هستند و باید تربیت نیروی پرستاری از سوی وزارت بهداشت با تربیت متخصص و جذب هیئت علمی ممکن شود تا در زمینه تربیت پرستاران کارآزموده و متعهد نیز دانشگاه های علوم پزشکی فرصت بیشتری پیداکنند.

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران افزود: کارشناسی ارشد روان پرستاری،‌ پرستاری توانبخشی، پرستاری سلامت جامعه و پرستاری سالمندی برای اولین بار در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی شده است و امیدواریم سال‌های آتی شاهد تربیت نیروهای متخصص در رشته‌های مورد نیاز کشور باشیم.

فلاحی گفت: 14 رشته تخصصی در کارشناسی ارشد پرستاری وجود دارد که 4 رشته مذکور در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آموزش داده می‌شود و از سال آینده با موافقت های انجام شده با وزارتخانه در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت پرستاری در این دانشگاه پذیرش خواهیم داشت.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان دکترای تخحصی پرستاری،‌ تعداد دانشجویان ارشد پرستاری و جمع استادان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: آمارها نشان می‌دهد تربیت نیروی متخصص و جذاب هیئت علمی یکی از ضرورتهای گروه پرستاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است.

رئیس انجمن علمی پرستاری ایران در پایان گفت: نقش گروه پرستاری در تولیدات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و وزارت بهداشت امری بدیهی است و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده از سوی معاونت پژوهشی و آموزشی در چاپ مقالات دانشجویان دکترا و تسریع فارغ‌التحصیلان دکتری اقداماتی صورت گیرد تا هر چه سریعتر این نیروهای آموزش دیده به دانشگاه‌ علوم پزشکی و عرصه بالین ملحق شوند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار