پذیرش دانشجو در ظرفیت خالی دوره های کارشناسی علمی کاربردی آغاز شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام در مرحله پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای «ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی ـ‌کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان ثبت‌نام در پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ می توانند برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌های مرحله پذیرش مهرماه و برخی رشته های جدید نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

متقاضیان می توانند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از امروز سه‌شنبه ۱۶ آذر تا دوشنبه ۲۲ آذر در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی در این دوره از پذیرش شرکت کنند.

گزینش دانشجو در هر یک از کدرشته‌ محل‌های تحصیلی، براساس معدل کل مندرج در گواهینامه کاردانی، نوع مدرک کاردانی، سهمیه‌های آزاد، شاغل، رزمندگان و ایثارگران، بومی‌ بودن و با توجه به صلاحیت‌های عمومی متقاضیان براساس ضوابط دانشگاه جامع علمی کاربردی و مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

متقاضیان سهمیه آزاد که مدرک کاردانی آنان مطابق جدول شماره (۳) مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام مرتبط با رشته‌های تحصیلی انتخابی باشد در اولویت پذیرش برای آن رشته قرار می‌گیرند.

در ضمن ظرفیت باقیمانده در هر کدرشته محل، با اولویت یکسان به متقاضیان سهمیه آزاد با مدارک کاردانی غیرمرتبط اختصاص می‌یابد. پیشنهاد می‌شود متقاضیان نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کاردانی خود اقدام کنند.

متقاضیان سهمیه شاغل صرفاً در یک زیرگروه آموزشی در رشته مرتبط با شغل آنان پذیرش خواهند شد. برای هر یک از موارد فوق ارائه مستندات مربوط در زمان ثبت‌نام از سوی دانشجو به مرکز آموزشی ضروری است.

هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام ۶۸ هزار ریال (۶۸ هزار تومان) است که متقاضی باید از سامانه خرید کارت اعتباری در سایت سازمان سنجش آن را خریداری کند. (هزینه خدمات پیام کوتاه مبلغ ۸ هزار و ۵۰۰ ریال (۸۵۰ تومان) است. )

متقاضی باید پس از مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش در این دوره و آشنایی با شرایط و ضوابط پذیرش، با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

دفترچه راهنمای پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن ماه سال ۱۴۰۰ و همچنین نحوه ورود به درگاه برای ثبت‌نام و اقدامات لازم برای انجام ثبت‌نام اینترنتی، در سایت سازمان سنجش قرار داده شده است.

تبصره ۱: متقاضیانی که در زمان ثبت نام در این پذیرش دارای مدرک کاردانی هستند، لازم است معدل درج شده در گواهی کاردانی را در تقاضانامه ثبت‌نام درج کنند.

آن دسته از متقاضیانی که در زمان ثبت‌نام دانشجوی سال آخر دوره کاردانی هستند و حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک کاردانی خود می‌شوند مجاز به انتخاب کدرشته محل‌های این مرحله هستند و باید جهت ثبت معدل خود میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده تا زمان ثبت نام اینترنتی را در تقاضانامه ثبت نامی درج کنند.

این متقاضیان باید کاربرگ شماره ۱۰۳ (مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام) را تکمیل و در زمان ثبت‌نام به مرکز آموزشی مورد نظر خود ارائه کنند.

تبصره ۲: چنانچه متقاضی احتمال می‌دهد که تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ موفق به اخذ مدرک کاردانی نمی‌شود، موکداً توصیه می‌شود ثبت نام نکنند؛ بنابراین چنانچه متقاضی در یکی از کدرشته محل‌های انتخابی پذیرفته شود، ولی تا تاریخ ذکر شده موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره کاردانی نشود، قبولی ایشان ملغی و اجازه ثبت‌نام نخواهند داشت.

مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود. مسئولیت صحت مندرجات تکمیل شده فرم تقاضانامه به عهده متقاضی خواهد بود. مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغییر نیست؛ بنابراین، متقاضی باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه، نهایت دقت را به‌کار گیرد.

در هر مرحله از پذیرش (ثبت‌نام، پذیرفته‌شدن، حین تحصیل در دانشگاه و …) مشخص شود که متقاضی حقایق را کتمان کرده و یا واجد شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه نیست، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

متقاضی باید پس از پایان ثبت‌نام الکترونیکی (اینترنتی)، از تمامی صفحات، پرینت تهیه کرده و نزد خود نگه دارد.

هرگونه‌ تغییری‌ از طریق‌ درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور ‌اعلام ‌خواهد شد. متقاضیان می‌توانند سئوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سایت سازمان سنجش به نشانی: https://request.sanjesh.org/ یا با شماره‌ تلفن گویای‌: ۴۲۱۶۳ (کد ۰۲۱) در میان بگذارند و از مراجعه حضوری به این سازمان خودداری کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار