پذیرش 3400 دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال جدید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش 3400 دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز در سال جدید

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز، امسال پذیرای سه هزار و 400 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. در این دانشگاه تلاش می‌کنیم شهروندانی مسئول تربیت کنیم که با کسب مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی به وظیفه‌ مهم خود برای سعادت‌مندی دیگران آگاه باشند.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، دکتر غلامحسین خواجه در آیین نکوداشت دانشجویان نوورود و آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید چمران اهواز که امروز دوشنبه (16 مهرماه) در این دانشگاه برگزار شد، ضمن ادای احترام به ساحت شهدای اسلام و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای مظلوم حمله تروریستی 31 شهریور اهواز اظهار کرد: با شادباش آغاز سال تحصیلی جدید، به همه‌ دانشجویان عزیزی که این دانشگاه را برای تحصیل برگزیده‌اند، خیرمقدم می‌گویم و امیدوارم دوران تحصیلشان در این دانشگاه سرشار از تلاش و پویایی علمی و فرهنگی باشد.

وی افزود: دانش‌اندوزی و خردورزی در تاریخ و فرهنگ ما همواره جایگاهی بلند و سزاوار داشته است و خوزستان از نخستین کانون‌های جوشش و تلاش‌ سامان‌مند علمی در قالب نهاد دانشگاه در جهان بوده است. فعالیت چندصد ساله دانشگاه تاریخی جندی‌شاپور گواه این ادعا است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نقش نهاد دانشگاه در سامان‌دهی به تولید دانش، تربیت نیروی انسانی کارآمد، افزایش سرمایه‌ اجتماعی و تعالی اخلاقی جامعه بر کسی پوشیده نیست و امروزه، توسعه هماهنگ و پایدار تنها از مسیر آموزش‌ها و پژوهش‌ها و نیازسنجی‌های دقیق و روزآمد دانشگاهی به دست خواهد آمد.

خواجه افزود: توانمندسازی دانشجویان و آماده کردن آنان برای پذیرش مسئولیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی از رسالت‌های مهم دانشگاه است و همه‌ دست‌اندرکاران دانشگاه شهید چمران اهواز با درک این ضرورت، تلاش می‌کنند در کنار آموزش‌های تخصصی، با ارتقای منزلت ارزش‌های اخلاقی در میان دانشگاهیان، شهروندانی مسئول تربیت کنند که با خودادراکی، کسب مهارت‌های اجتماعی و فرهنگی، پذیرش مسئولیت اجتماعی و درک ارزش‌های انسانی، بیش از پیش به وظیفه‌ مهم خود برای سعادت‌مندی دیگران آگاه شوند؛ زیرا میهن ما بیش از هر زمان دیگری، به شهروندانی اخلاق‌مدار، مسئول و باورمند به تواناییِ اثرگذاری در سرنوشت کشور نیازمند است؛ شهروندانی که به پیشرفت و سربلندی نام ایران و ایرانی در جهان ایمان داشته باشند و در این راه از هیچ کوششی فروگزار نباشند.

وی گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز که بزرگ‌ترین مجموعه‌ی دانشگاهی جنوب غرب کشور است و بیش از شصت و سه سال از بنیادگذاری آن می‌گذرد، محور توسعه‌ متوازن و همه‌جانبه‌ خوزستان و به‌ طور کلی منطقه جنوب غرب کشور است؛ جهت‌گیری فعالیت‌های ما در چند سال گذشته بر کیفی‌سازی برنامه‌های آموزشی و پژوهشی استوار بوده است و همکاران من، نقشی کارآمد در حل چالش‌های پیش روی توسعه این منطقه به ویژه خوزستان برعهده گرفته‌اند.

دانشگاه شهید چمران پذیرای 3 هزار و 400 دانشجوی نورورد

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: بازاندیشی در ساختار تعامل دانشگاه با جامعه از راه تقویت «شبکه‌ی ملی جامعه و دانشگاه» برای دست‌یابی به راه‌حل‌های علمی و رفع موانع توسعه خوزستان و کمک به برنامه‌ریزی‌های دولت نیز کانون توجه ما بوده است.

خواجه با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز، امسال پذیرای سه هزار و 400 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. توسعه نرم‌افزاری و الکترونیکی خدمات آموزشی، افزایش توانمندی شغلی دانشجویان و بررسی و بازنگری جامع در شیوه‌نامه‌ها برای بهبود کیفی فرآیندهای آموزشی سرلوحه برنامه‌های همکارانم در معاونت آموزشی است.

وی گفت: دانشگاه شهید چمران اهواز طی دو سال گذشته با برقراری ارتباط مؤثر و سازنده و با جلب اعتماد سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌های ملی و مهم خوزستان توانسته است توان علمی خود را در رفع نیازهای پژوهشی و فناوری صنایع نفت، آب، برق و گاز استان خوزستان به نمایش بگذارد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: اجرای پروژه‌های ملی ساخت پمپ‌های میله‌ای- مکشی(SRP) برای ازدیاد برداشت نفت از چاه‌های نفت به عنوان یکی از 10 قلم کالای اساسی موردنیاز صنعت نفت کشور و نصب موفقیت‌آمیز آن در چاه‌های آبتیمور 50 و اهواز 480 ازجمله افتخارات اساتید و متخصصین این دانشگاه است و به دنبال آن انعقاد قرارداد اجرای پروژه توسعه فناوری‌های نوین ژیوشیمی اکتشافی در ناحیه دشت آبادان با شرکت ملی نفت ایران، انعقاد بیش از 15 قرارداد در زمینه فناوری‌های نوین با سازمان آب و برق خوزستان و شرکت‌های تابعه و ده‌ها قرارداد اجرای پروژه‌های ریز و درشت دیگر با سازمان‌ها و صنایع استان نشانگر ظرفیت و توان بالای دانشگاه در راستای حل مشکلات جامعه و کاهش وابستگی به بیگانگان می‌باشد.

اخذ موافقت قطعی چهار مرکز تحقیقاتی از شورای گسترش در سال جاری

خواجه ادامه داد: اخذ موافقت قطعی چهار مرکز تحقیقاتی تقاضا محور دانشگاه از شورای گسترش در سال جاری و کسب نمایه بین‌المللی برای سه مجله انگلیسی‌زبان دانشگاه از اهم فعالیت‌های دانشگاه در طی دو سال است و بیانگر این واقعیت است که دانشگاه شهید چمران اهواز در مسیر ارتقاء و ایفای رسالت خود در قبال جامعه به سرعت در حال رشد و توسعه است.

وی تصریح کرد: در راستای رشد و توسعه دانشگاه و ایجاد ظرفیت‌های جدید برای ارائه خدمات به کشور و به خصوص استان، توسعه فضای کالبدی دانشگاه در دو سال اخیر به طور جدی مورد توجه قرارگرفته است. در همین راستا بیش از 80 هزار مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی و کمک آموزشی در طی یک سال گذشته در قالب اجرای پروژه‌های عمرانی انجام شده‌اند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز تصریح کرد: دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی، مرکز تحقیقات پتروشیمی، مرکز تحقیقات حفاری، دانشکده علوم زمین در دو فاز، دانشکده عمران، معماری و محیط‌ زیست، مجتمع آزمایشگاهی دانشکده کشاورزی، توسعه گروه شیمی، توسعه دانشکده علوم تربیتی، توسعه دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی علوم آب، دانشکده علوم ورزشی، دانشکده هنر شوشتر، سالن چندمنظوره فرهنگی و هنری، مرکز خلاقیت و نوآوری، تکمیل سالن ورزشی مجتمع، تعمیر، بازسازی و تعمیرات اساسی 12 بلوک خوابگاهی مجتمع، آسفالت 3 کیلومتر خیابان اصلی دانشگاه، راه‌اندازی مرکز آموزشی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان، احداث چندین پست برق در سطح دانشگاه و مجتمع خوابگاهی، احداث موتورخانه تأمین آب خام موردنیاز دانشگاه، پروژه احداث دانشکده باستان‌شناسی در شوشتر و سالن ورزشی دانشکده هنر شوشتر یا در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند و یا سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

اخذ محوز 17 رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه شهید چمران

خواجه افزود: در بعد آموزشی نیز با اخذ مجوز راه‌اندازی 17 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، جذب هیات‌علمی، ارتقاء اعضا هیات‌علمی گام‌های بلندی در راستای تحقق سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ارتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی برداشته و بر تقدم کیفیت بر کمیت تأکید ورزیده است.

وی گفت: دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران اهواز در طول سال گذشته، علاوه بر فعالیت‌های معمول، موفقیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی چشمگیری به دست آوردند. با قدرشناسی از همه‌ فراهم‌آورندگان و پدیدآورندگان این موفقیت‌ها، همه ما در دانشگاه شهید چمران تلاش می‌کنیم که برنامه‌های پیش‌بینی‌شده را با دقت، حمایت و نظارت بیشتری به اجرا درآوریم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: امیدوارم در شرایط مهم کنونی که کشور در آن به سر می‌برد و استکبار جهانی با همکاری برخی دولت‌های مرتجع منطقه، برای جلوگیری از تحقق آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران بسیج شده‌اند و با فشارهای گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌کوشند مقاومت و ایستادگی ملت سرفراز ایران را در هم بشکنند، همه ما بتوانیم با عنایت خداوند و با پذیرش مسئولیت و از خود گذشتگی، ضمن پایداری بر آرمان‌ها و ارزش‌های برآمده از انقلاب اسلامی، محیطی آرام، آزاد و بانشاط برای فعالیت علمی و فرهنگی دانشگاهیان فراهم آوریم و گام‌هایی مؤثر برای پیشرفت و آبادانی کشور و اعتلای نام بلند ایران در جهان برداریم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از مقام دانش‌آموخته دانشگاه شهید چمران اهواز که در حادثه تروریستی اهواز شهید شده بود تجلیل شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار