پذیرش 371 دانشجو در دانشگاه رامین خوزستان در سال تحصیلی 97-96

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پذیرش 371 دانشجو در دانشگاه رامین خوزستان در سال تحصیلی 97-96

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان گفت: امسال 203 نفر در مقطع کارشناسی، 145 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 23 نفر در مقطع دکتری در دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

دکتر عباس عبدشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان درخصوص پذیرفته‌شدگان این دانشگاه در سال تحصیلی 97-96، اظهار کرد: امسال حدود 203 نفر در 13 رشته کارشناسی، 145 نفر در 29 گرایش کارشناسی ارشد و 23 نفر نیز در پنج رشته و هفت گرایش در مقطع دکتری در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: امسال ظرفیت پذیرش بدون آزمون (استعدادهای درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین حدود 16 نفر و در مقطع دکتری نیز یک نفر اعلام شده است. البته این افراد هنوز به دانشگاه اعلام نکرده‌اند که برای ادامه تحصیل در دانشگاه رامین ثبت‌نام می‌کنند یا خیر.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان گفت: امسال نسبت به سال گذشته افراد بیشتری برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کردند و مراجعه پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام حدود پنج درصد افزایش داشت. در سال‌های اخیر لزوما تعداد کسانی که برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه می‌کنند با تعدادی که از سوی سازمان سنجش به دانشگاه اعلام می‌شود، برابر نیست و دلیل آن نیز ممکن است عدم جذابیت یا عدم علاقه این افراد یا دلایل دیگر باشد.

عبدشاهی تصریح کرد: ثبت‌نام حضوری پذیرفته‌شدگان مقطع کارشناسی دانشگاه رامین در رشته‌های مختلف هفته گذشته انجام شد. در طول این مدت نیز برای انجام راحت‌تر و بهتر ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان، خدمات مناسبی به دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها ارائه شد. خوابگاه، غذا و خدمات رفاهی نیز برای دانشجویان و همراهان آن‌ها در نظر گرفته شده بود. اگر کسی تاکنون برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه نکرده است، در صورتی که دلایل او قابل قبول و موجه باشد می‌تواند دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کند.

وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به اینکه امسال وزارت علوم به دلیل قدیمی بودن سرفصل‌ها در مقطع کارشناسی ارشد یک بازنگری کلی در رشته‌های این مقطع انجام داد، رشته‌های دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین نیز در این مقطع کاملا تغییر کرده‌اند و مانند این است که رشته‌ها کاملا جدید هستند. دانشگاه رامین براساس سرفصل‌های جدید در سال تحصیلی جدید پذیرای دانشجویان خواهد بود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار