پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۵ هزار طرح خرد روستایی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۵ هزار طرح خرد روستایی

مدیر عامل پست بانک ایران گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزای روستایی در اختیار این بانک قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، خسرو فرحی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی پست بانک حضور در روستاهای کشور و ایجاد دسترسی همه مردم ساکن در روستاها به خدمات بانکی است.

وی با بیان اینکه تامین مالی طرح‌ها و مشاغل خرد اشتغالزای روستایی یکی از رسالت‌های اصلی این بانک است، افزود: در قانون ایجاد و توسعه اشتغال روستایی، پست بانک به همراه سه بانک و موسسه اعتباری دیگر تامین مالی طرح‌های خرد روستایی را عهده‌دار شدند.

فرحی ادامه داد: پست بانک تقریبا صددرصد منابعی که از محل صندوق توسعه ملی در اختیارش قرار گرفته را برای طرح‌های خرد و اشتغالزا در روستاها در نظر گرفته است.

مدیرعامل پست بانک ایران با اشاره به اختصاص ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار به این بانک در فاز اول، تصریح کرد: همه این میزان تبدیل به قرارداد شده و بخش عمده‌ای از آن پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در سطح کشور برای حدود ۱۵ هزار طرح با اشتغالزایی بیش از ۵۰ هزار نفر انعقاد قرارداد و تامین مالی داشتیم.

مدیرعامل پست بانک ایران یادآور شد: در حال حاضر پست بانک در ۷۰۰۰ روستای اصلی و کانونی کشور باجه دارد و خدمات بانکی را به مردم روستایی ارائه می‌کند. با کمک بانک مرکزی موفق شدیم مجوز فعالیت این باجه ها را به‌عنوان یکی از ارکان نظام بانکی بگیریم.

وی اظهار کرد: روستاییان با داشتن یک شعبه بانک در روستا می‌توانند منابع مالی خود را را در بانک نزدیک محل زندگی شان داشته باشند و این منابع نیز برای طرح ها و آبادانی روستا به کار گرفته خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار