پرداخت وام یک میلیونی به دانشجویان متقاضی سفر به اربعین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت وام یک میلیونی به دانشجویان متقاضی سفر به اربعین

بهرامی گفت: دانشجویان متقاضی سفر اربعین با مراجعه به صندوق رفاه دانشگاه، وام قرض الحسنه در نظر گرفته را درخواست کنند.
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی بهرامی مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان اظهارکرد: در سال گذشته برای ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر مجوز خروج از کشور صادر شد که بیشتر درخواست کنندگان از میان دانشجویان پسر بودند. در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر به صورت کاروانی اعزام شدند.

مسئول دبیرخانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان افزود: حدود ۸۵ هزار نفر از دانشجویان در پیاده روی اربعین سال گذشته شرکت کردند و انشاالله این عدد در سال جاری به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

بهرامی درباره تسهیلات اعطایی به دانشجویان متقاضی شرکت در مراسم اربعین گفت: وام قرض الحسنه برای دانشجویان متقاضی سفر به اربعین در نظر گرفته شده که دانشجویان با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشگاه خود می توانند درخواست وام دهند.

وی درباره مبلغ وام اعطایی به دانشجویان گفت: دانشگاه‌ آزاد اسلامی یک میلیون، دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم یک میلیون تومان و دانشگاه علوم پزشکی تا سقف 700 هزار تومان تسهیلات قرض الحسنه در نظر گرفته اند که دانشجویان می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.


آخرین مهلت دریافت مجوز خروج از کشور برای شرکت در پیاده روی اربعین
حجت الاسلام فقیهی گفت: متقاضیان برای دریافت مجوز خروج از کشور جهت شرکت در پیاده روی اربعین تا هفته آینده فرصت دارند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت ثبت نام دانشجویان برای دریافت مجوز خروج از کشور گفت: در حال حاضر 22هزار دانشجو در سامانه سقا برای دریافت مجوز خروج از کشور ثبت نام کردند که 4000 مجوز خروج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: ثبت نام دانشجویان برای دریافت مجوز خروج از کشور در سامانه سقا تا پایان هفته آینده 4 آبان ماه ادامه دارد.

فقیهی در خصوص پرداخت وام پیاده روی اربعین گفت: هر دانشجویی که برای سفر پیاده روی اربعین ثبت نام کرده است می‌تواند از وام اختصاص یافته برای این سفر استفاده کند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار کرد: دانشجویانی که قصد استفاده از وام اربعین را دارند باید با تایید ستاد عمره و عتبات دانشجویان به بانک ملت مراجعه کنند و وام این سفر را دریافت کنند در صورتی وام پرداخت می‌شود که تاییدیه از ستاد عتبات دانشجویی به بانک ارسال شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار