پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی در سال ۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی و روستایی در سال ۹۷

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امیدبا اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه مشاغل روستایی و عشایری حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ طرح مورد حمایت قرار گرفت گفت: میلیارد تومان برای آنها تسهیلات پرداخت شد و ۶۷ هزار فرصت شغلی در روستاها و عشایر ایجاد و یا تثبیت شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اصغر نورالله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در وزارت کار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک 15 درصد از تسهیلات این صندوق برای مشاغل خانگی به مبلغ 1500 میلیارد تومان پرداخت شده است که حدود 200 میلیارد تومان تاکنون به این مشاغل پرداخت شده است گفت:: متوسط سرانه وام برای هر شغل خانگی 20 میلیون تومان است که تاکنون حدود 10 هزار شغل از طریق تسهیلات مشاغل خانگی ایجاد شده است.

نورالله زاده با اشاره به اینکه سال گذشته در حوزه مشاغل روستایی و عشایری حدود 23 هزار و 500 طرح مورد حمایت قرار گرفت ادامه داد:1100 میلیارد تومان برای آنها تسهیلات پرداخت شد و 67 هزار فرصت شغلی در روستاها و عشایر ایجاد و یا تثبیت شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی را با GPS رصد می‌کنیم تا انحرافی نباشد ادامه داد:پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی مرتب رصد می‌شود و از طریق دستگاه‌های جی‌پی اس مرتب قابل ردیابی و رصد است و تاکنون 94 درصد مشاغل ایجاد شده با تسهیلات مشاغل خانگی ماندگار شده و تنها 6 درصد از آنها تعطیل شده و یا اجرا نشده‌اند.

نورالله‌زاده با اشاره به اینکه از محل تسهیلات مشاغل خانگی حدود 10هزار نفر سال گذشته شاغل شدند گفت:سال گذشته حدود 200 میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کارهای خانگی پرداخت شد که از این محل 10 هزار نفر شاغل شدند که در زمینه صنایع روستایی، صنایع دستی، فرش، گلیم، و سایر مشاغل خانگی بوده است. امسال هم پرداخت برای مشاغل خانگی روستایی مانند بوم‌گردی انجام می‌شود که افرادی در کنار محل اقامت خود فضایی برای پذیرش گردشگران فراهم می‌کنند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه امسال حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی روستایی پرداخت می‌شود ادامه داد:از دیگر اقدامات مهم این است که با همکاری وزارت کار و جهاد دانشگاهی تولید محصولات صادرات محور در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که با محوریت صادرات و ایجاد برند محلی و همچنین حمایت از اپلیکیشن‌ها در فضای مجازی با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از محصولات این مشاغل صادر می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار