پرداخت ۱۳.۵ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت ۱۳.۵ میلیارد تومان وام شهریه به دانشجویان دانشگاه آزاد

مدیرکل امور مالی دانشگاه آزاد از پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه های علوم و بهداشت به دانشجویان این دانشگاه در نیمسال اول تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، فرزاد ناظمی گفت: دانشگاه آزاد هر ترم تحصیلی پس از تخصیص اعتبار بودجه شهریه از سوی صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه های علوم و بهداشت استفاده از منابع صندوق رفاه واحدهای دانشگاه به منظور اعطای تسهیلات بلندمدت با بازپرداخت بعد از فراغت از تحصیل به دانشجویان متقاضی اقدام می کند.

وی افزود: در نیمسال اول تحصیلی سال ۹۷-۹۶ مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی وزارتخانه های علوم تحقیقات و بهداشت به دانشگاه آزاد اسلامی تخصیص داده شد که برای نخستین بار در این دانشگاه ۱۰۰ درصد این مبلغ با انحراف مثبت توسط دانشگاه جذب و در سطح واحدها توزیع شد.

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان تاکید کرد: در این فرآیند واحدهایی که دارای مشکل مالی بودند از مبلغ بیشتری بهره مند شدند این امر به منظور حمایت از دانشجویان آن واحدها صورت گرفت.

ناظمی گفت: طبق آمارهای موجود بصورت میانگین ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی از این تسهیلات بهره مند شدند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم برای پرداخت وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه های علوم و بهداشت به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم ۹۷-۹۶ انجام شده است.

مدیرکل امور مالی، تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دانشجویان گفت: اطلاعات تکمیلی درخصوص نحوه ثبت نام برای این تسهیلات در آینده نزیک در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

ناظمی اظهار داشت: دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی تا سقف ۱۵ میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ۳۰ میلیون ریال برای سه ترم تحصیلی و دانشجویان مقطع دکتری ۱۰۰ میلیون ریال برای چهار ترم تحصیلی می توانند از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با کارمزد ۴درصد سالیانه استفاده کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار