پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال تا پایان سال جاری

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال تا پایان سال جاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مدد جویان کمیته امداد تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در مراسم آغاز واگذاری ۵۰۰۰ دستگاه وانت زامیاد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر سطح ۲۰۰۰ فقره وام اشتغال به مبلغ ۱۴۰۰ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این میزان امسال به بالای ۲۱-۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که امسال نیز بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان پرداخت کنیم.

او ادامه داد: در کمیته امداد عزم راسخ ما برای اشتغال و خوداتکایی خانواده‌های تحت پوشش است.

وی افزود: ما در کمیته امداد پرداخت وام‌های غیر قرض‌الحسنه را به افراد تحت پوشش ممنوع کرده‌ایم به گونه‌ای که تمام تسهیلات پرداختی به مددجویان قرض‌الحسنه است.

فتاح ادامه داد: قرارداد واگذاری ۵۰۰۰ دستگاه وانت به مددجویان حدودیک ماه پیش بین کمیته امداد، صندوق کارآفرینی امید و شرکت زامیاد امضا شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد ۵۰ میلیارد تومان آورده در این طرح داشته است، خاطرنشان کرد: سهم صندوق کارآفرینی امید نیز در این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

فتاح ادامه داد: در این طرح کمیته امداد به دنبال اجرای طرحی بود که هم به اشتغال، هم به تولید داخلی کمک کند به گونه‌ای که تمام ۵ هزار دستگاه وانت تحویلی به روستاها رفته و هیچ کدام در شهر تردد نخواهند کرد.

او ادامه داد: قرار شده ۵۰۰۰ خانوده‌ای که وانت‌ها را دریافت می‌کنند با بهره‌گیری از عواید و درآمد آن از پوشش کمیته امداد خارج شده و خودشان کارآفرین شوند.

وی افزود: به ازای هر وانت تحویلی به مددجویان حداقل دو شغل ایجاد خواهد شد که بیانگر ایجاد ۱۰ هزار شغل مستقیم ناشی از اجرای این طرح است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار