پرداخت ۸۱ درصدی تسهیلات اشتغال روستایی /جزئیات تسهیلات پرداختی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

طبق گزارش دولت، تا کنون ۱۰ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار که معادل ۸۱ درصد اعتبار اشتغال روستایی است، برای طرح های اشتغال روستایی و عشایری پرداخت و از محل این پرداخت ها بیش از ۲۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، طرح دولت ویژه اشتغال روستایی و عشایری و همچنین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی بهمن ماه سال 96 با پرداخت تسهیلات یارانه دار، با اختصاص 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی آغاز شد تا با تخصیص مرحله‌ای منابع این صندوق به چهار موسسه عامل مجری طرح و تلفیق منابع داخلی بانک‌ها در مجموع معادل ریالی 12هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی و عشایری اختصاص یابد.

بر اساس این طرح قرار است معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار (حدود 6 هزار میلیارد تومان) از محل صندوق توسعه ملی نزد موسسات عامل (بانک های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی) سپرده گذاری شود و با تلفیق منابع هر موسسه برابر با سهم صندوق توسعه ملی به متقاضیان پرداخت شود.

در راستای اجرای این طرح، مجموع منابع صندوق توسعه ملی با تلفیق منابع هر یک از موسسات مذکور حدود 12 هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اختصاص می‌یابد.

اما مطابق آمار دولت تا کنون 10 هزار و 140 میلیارد تومان اعتبار که معادل 81 درصد اعتبار اشتغال روستایی است، برای طرح های اشتغال روستایی و عشایری پرداخت و از محل این پرداخت ها بیش از 250 هزار شغل ایجاد شده است.

طبق گزارش ارائه شده از سوی دولت با 10هزار و 140 میلیارد تومان حدود 250هزار شغل ایجاد شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار