پرستاران بدون پروانه صلاحیت حرفه‌ای می‌توانند مشغول به کار شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل پرستاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت گفت: با توجه به شیوع کرونا پرستاران بدون پروانه صلاحیت حرفه‌ای می‌توانند در مراکز درمانی مشغول به کار شوند.

لیلا عظیمی مدیرکل پرستاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم برگزاری آزمون صلاحیت حرفه‌ای ویژه پرستاران، اظهار کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای مخصوص فارغ التحصیلان گروه پرستاری است و به طور کلی این آزمون حد نصابی بوده و ظرفیتی محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: در آزمون صلاحیت‌ حرفه‌ای ویژه گروه پرستاری صلاحیت‌های علمی، جسمی و روانی برای شغل پرستاری سنجیده می‌شود و پرستاران برای کسب پروانه صلاحیت حرفه‌ای باید نمره حد نصاب لازم را بدست آورند.

عظیمی با اشاره به واجب نبودن این آزمون در شرایط فعلی بیان کرد: در حال حاضر و به دلیل شیوع کرونا اگر پرستاران در آزمون صلاحیت‌ حرفه‌ای قبول نشوند می‌توانند در حرفه خودشان در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و دیگر مراکز درمانی مشغول به خدمت باشند اما در آینده کسب پروانه صلاحیت‌های حرفه‌ای واجب و ضروری می‌شود.

او تاکید کرد: طراحی سوال منابع و محور آزمون صلاحیت‌ حرفه‌ای با نظر معاونت پرستاری و با هماهنگی بورد تخصصی پرستاری انجام می‌شود. در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم با دریافت مجوزهای لازم این آزمون را برگزار کنیم.

عظیمی گفت: افرادی که تقاضای کسب ردیف مدیریتی دارند یا خواستار کسب مجوز جهت تاسیس شرکت خدمات پرستاری در منزل هستند باید در آزمون صلاحیت‌های حرفه‌ای پرستاری قبول و این پروانه را کسب کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار