پیدا شدن تکه های هواپیمای گمشده مالزی MH370

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

نخست وزیر مالزی، نجیب رازک، امروز پس از ۱۷ ماه جستجو و تحقیق، پیدا شدن تکه های هواپیمای گمشده MH370 را در جزیره Réunion، واقع در بخش شرقی ماداگاسکار تایید کرد. هواپیمایی که قرار بود از کوالالامپور به سمت پکن پرواز کند، به یک باره تغییر جهت می دهد و به سمت جنوب قاره آفریقا پرواز می کند.

آخرین باری که رادارها، حرکت هواپیما را به ثبت رسانده اند، MH370 مسیر خود را به سوی اقیانوس هند منحرف کرده بود. با این وجود، هنوز هواپیمای مذکور، صدها کیلومتر و تقریبا ۳۰ درجه با مکانی که قطعه های آن یافت شده فاصله داشت.

مارس سال گذشته، خطوط هواپیمایی ۳۷۰ مالزی اعلام نمود که پرواز هواپیمای بویینگ ۷۷۷، مشتمل بر ۲۳۹ مسافر، به یک باره از رادار خارج شده. با کمک نهادهای بین المللی، جستجو بلافاصله آغاز گشت و منطقه ای وسیع در جنوب اقیانوس هند زیر و رو شد اما کوچک ترین مدرکی به دست نیامد.

جستجو ادامه پیدا کرد اما مقامات مالزی در ژانویه ۲۰۱۵ رسما اعلام کردند که احتمالا ناپدید شدن هواپیما به علت حادثه ای هوایی بوده و تمامی پرسنل و مسافرین جان خود را از دست داده اند. با این حال، تلاش برای یافتن هواپیما ادامه پیدا کرد.

هفته پیش، اهالی جزیره Réunion، متعلق به دولت فرانسه، متوجه تکه های عظیم فولادی در ساحل شدند. جزیره Réunion تقریبا ۳۷۰۰ کیلومتر با محلی که جستجو در آن ها پیگیری می شد فاصله داشت اما یافته های محلی بحث هواپیمای گمشده را دوباره مطرح نمود.

محققان استرالیایی، مالزیایی و فرانسوی هفته پیش بیان داشتند که تکه های پیدا شده به احتمال بسیار بالایی برای یک هواپیمای بویینگ ۷۷۷ است اما برای تایید این مطلب، لازم بود تا قطعات به تولوز فرستاده شود و آزمایش های دقیق روی آن ها انجام گیرد.

در نهایت، محققین فرانسوی مهر تایید بر صحت گفته های پیشینن زدند. بویینگ ۷۷۷ در پرواز کوالالامپور به پکن مورد استفاده قرار گرفته بود و تا به حال به جز این یک مورد، هیچ مورد سقوط دیگری از این سری هواپیما گزارش نشده.

نجیب رازک عنوان داشت که هنوز علت سقوط هواپیما مشخص نیست اما هر تلاشی لازم باشد، جهت پی بردن به این ماجرا به کار خواهند گرفت.

یافته های امروز، حدس و گمان دولت مالزی را تایید می کند. رازک یک هفته پس از گم شدن هواپیمای مالزی و بر اساس اطلاعات ماهواره ای، اعلام کرد که هواپیما احتمالا در قسمت جنوبی اقیانوس هند مفقود شده.

اخبار حوادث اخبار