پیش‌بینی‌های اقتصادی در دولت دوم روحانی؛ ایجاد ۸۴۰ هزار شغل در سال ۹۷

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌بینی‌های اقتصادی در دولت دوم روحانی؛ ایجاد ۸۴۰ هزار شغل در سال ۹۷

رئیس جمهور درباره میزان اشتغالزایی در کشور گفت:در فصل های آغازین امسال نرخ اشتغال خالص ما نسبت به سال گذشته ۷۵۰ هزار شغل بود. پیش بینی این است که در سال آینده نیروهای فعال ما بیشتر از این شود و حدود ۸۴۰هزار نیروی کار جدید وارد چرخه کار شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز در ارائه لایحه بودجه سال 97 کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مسئله اشتغال را مشکلی بزرگ پیش روی دولت خواند و گفت: یکی از مطالبات و درخواستهای اصلی مردم از ما اشتغال بود. همه مردم باید بتوانند اشتغال داشته باشند ما این روند را در اشتغال ادامه می دهیم تا بیکاری کاهش یابد. در فصل های آغازین امسال نرخ اشتغال خالص ما نسبت به سال گذشته 750 هزار شغل بود البته این اشتغال با رقم نیروی فعال ما در حوزه کار فاصله دارد، پیش بینی این است که در سال آینده نیروهای فعال ما بیشتر از این شود و حدود 840هزار نیروی کار جدید وارد چرخه کار شوند.

روحانی با بیان اینکه یک مساله مهم در لایحه بودجه امسال اشتغال است خطاب به نمایندگان اظهار داشت: شما می‌دانید ما با درآمدی که در تبصره 18 پیش‌بینی کرده‌ایم و با تبدیل کردن این درآمد به اهرم برای استفاده از صندوق توسعه ملی و همچنین تسهیلات بانک‌ها این سه با هم یک رقم بزرگی را برای اشتغال در اختیار ما قرار می‌دهد. ما در گذشته تجربه بسیار بدی در ارتباط با اشتغال داشته‌ایم،‌ هر دولتی که در ایجاد اشتغال ورود پیدا کرده بود و وامی را تخصیص می‌داد به نتیجه مثبت نمی‌رسید. برنامه ما برای اشتغال این است که تسهیلات بانکی را در امور خاص و ویژه کاهش بدهیم. در برخی از موارد وظیفه‌ای که کارفرما برای پرداخت بیمه دارد را ما متقبل شویم و به عهده بگیریم تا شاهد یک حرکت ارزشمند در بخش اشتغال باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در بخش اشتغال موارد خاص بیشتری مورد توجه است، اظهار داشت: شما می‌دانید که ما در بخش مسکن که اولا صنعت مسکن می‌تواند در اشتغال پیشتاز باشد و صدها شغل در کنار خودش به همراه داشته باشد می‌دانید که در سال‌های قبل رشد ما در مسکن منفی بود و با اینکه رشد کلی کشور مثبت بود اما در بخش مسکن منفی بود. از زمستان پارسال این حرکت اصلاح شد و به سمت رشد مثبت در مسکن حرکت کردیم و در سه ماهه اول امسال رشد مسکن ما مثبت هفت است و معدن ما که نیاز به تحرک داشت رشد آن 5 درصد است، این نشان می دهد که ما در بخش مسکن برای حرکت میدان داریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار