پیش‌شرط جذب دانشجویان در دوره تکمیل ظرفیت

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

پیش‌شرط جذب دانشجویان در دوره تکمیل ظرفیت

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام جزئیات پیش پذیرش دانشجویان در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد، گفت: پذیرش دانشجویان در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اگر پیش از ابلاغ مصوبه باشد، ایرادی ندارد.
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که تکلیف دانشجویانی که با تکمیل ظرفیت جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند، چه می‌شود؟ در حالی که اعلام کردید که این اقدام غیر قانونی است، اظهار داشت: تکمیل ظرفیت بر اساس قانون سنجش و پذیرش یکپارچه شده است و به غیر از 2 مقطع از سال دیگر نداریم.
وی درباره جزئیات بیش‌تر این خبر، افزود: اگر قبل از مصوبه دانشجویان جذب دانشگاه آزاد اسلامی شده باشند، ایرادی ندارد؛ این مصوبه قبل از سال ابلاغ شده است.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا مقرر شده تا پذیرش و گزینش دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی به طور کامل توسط وزارت علوم صورت پذیرد؟ تصریح کرد: بله، درست است.
وی افزود: با دانشگاه آزاد به طور کامل هماهنگ هستیم و جای تشکر و تقدیر دارد که مسئولان دانشگاه آزاد، همکاری می‌کنند و ان‌شاءالله در آینده وضعیت بهتری درباره جذب دانشجویان خواهیم داشت.
به گزارش فارس، ماجرا از این قرار است که مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم در 18 دی‌ماه سال 96 در حضور خبرنگاران رسما اعلام کرد که هیچ‌یک از زیرنظام‌های آموزش عالی نمی‌توانند در مرحله‌ای با عنوان تکمیل ظرفیت، پذیرش دانشجو داشته باشند.
بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این مصوبه جنجالی مستثنی نبود و بنابر مصوبه وزارت علوم باید دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد به طور کامل حذف شود.
در این باره، خبرگزاری فارس با توجه به دغدغه بسیاری از دانشجویان درباره تعیین تکلیف دوره تکمیل ظرفیت از معاون وزیر سوالی مطرح کرد که در پاسخ رسما اعلام شد که اگر پیش از ابلاغ مصوبه جذب صورت پذیرد، ایرادی ندارد.
معاون وزیر علوم پیش از این در 21 اسفندماه 96 به حذف انتخاب رشته و پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت اشاره کرده و گفته بود: این موضوع در وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر تصویب شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار