پیگیری ایجاد مقطع دکترای تخصصی در دانشگاه صنعتی دزفول

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی دزفول از پیگیری ایجاد مقطع دکترای تخصصی در این دانشگاه با تقاضای افزودن رشته دکترای معماری در گام نخست خبر داد.

دکتر نعمت طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص برنامه وزارت علوم برای ساماندهی رشته‌های تحصیلی، اظهار کرد: در این برنامه قرار بود رشته‌های بدون متقاضی حذف شوند و از آنجا که خوشبختانه از همه رشته‌های دانشگاه صنعتی دزفول استقبال می‌شود و همیشه برای رشته‌هایی که در این دانشگاه تدریس می‌شوند متقاضی وجود دارد، در نتیجه هیچ رشته حذفی نخواهیم داشت.

وی افزود: نسبت به سال تحصیلی گذشته هیچ تغییری در تعداد رشته‌ها نخواهیم داشت. در دوره کارشناسی پیگیر راه‌اندازی رشته مهندسی پلیمر هستیم و اعضای هیات علمی مربوط به این رشته نیز در دانشگاه وجود دارند. در کارشناسی ارشد نیز پیگیری افزودن رشته‌های شیمی کاربردی و عمران سازه در حال انجام است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی جدی شاپور دزفول گفت: در حال حاضر در دوره کارشناسی ۱۳ رشته و در دوره کارشناسی ارشد ۱۴ رشته گرایش در حال تدریس است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی دوره دکترای تخصصی در دانشگاه صنعتی دزفول نیز اقدامات لازم انجام شده است؛ برای رشته دکترای معماری درخواست داده‌ایم و تقریبا تمام مدارک ارسال‌شده برای وزارت علوم کامل هستند. اگر مشکل خاصی پیش نیاید قرار است درخواست افزودن مقطع دکتری به مقاطع تحصیلی این دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم بررسی و نتیجه اعلام شود. امیدواریم در یکی دو ماه آینده مجوز رشته جدید را بگیریم.

طهماسبی گفت: البته برای اضافه شدن رشته‌های برق و عمران در دوره دکتری، به همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز نیاز است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار