پیگیری جذب ردیف استخدامی برای آموزش‌وپرورش از نیروهای بومی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استاندار خوزستان گفت: جذب ردیف استخدامی برای آموزش‌وپرورش از نیروهای بومی هر منطقه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در صورت عدم وجود نیروی کافی، نیروهای آموزشی از سایر مناطق جذب خواهند شد.

دکتر غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست تخصصی با مدیران آموزش‌وپرورش و فرمانداران ۲ منطقه گتوند و لالی که امروز ۱۴ مردادماه در استانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه این هفته مشکلات ۲ شهرستان گتوند و کارون بررسی و مقرر شد که از محل اعتبارات استانی و اعتباراتی که در اختیار فرمانداران است، برنامه‌های فوری در راستای رفع مشکلات مدارس تا پیش از مهرماه اجرایی شده و تجهیزات آموزشی ضروری مدارس با همکاری شرکت‌های بزرگ استان مانند شرکت نفت و… تأمین شود.

وی با بیان این‌که سرویس‌های بهداشتی مدارس باید وضعیت مطلوبی داشته باشند، گفت: آب‌سردکن‌های مدارس باید با همکاری فرمانداران به بهترین شکل ممکن بازسازی و تجهیز شوند، همچنین تمام پروژه‌های آموزشی که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند تکمیل خواهند شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: جذب ردیف استخدامی برای آموزش‌وپرورش از نیروهای بومی هر منطقه مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و در صورت عدم وجود نیروی کافی، نیروهای آموزشی از سایر مناطق جذب خواهند شد.

شریعتی با اشاره به کسب رتبه اول شهرستان گتوند در شاخص امتحانات نهایی طی سه سال متوالی برای تمام کارکنان آموزش‌وپرورش و خانواده‌های دانش‌آموزان این شهرستان در راستای تشویق آنان سفر به مشهد مقدس در نظر گرفت.

همچنین در این نشست یوسف علیدادی مدیر آموزش‌وپرورش گتوند، اظهار کرد: شهرستان گتوند در امتحانات نهایی موفق به کسب مقام اول استان برای سه سال متوالی شده است؛ در رشته انسانی از رتبه پنج استان در سال ۹۲ به رتبه یک، در رشته تجربی از رتبه ۱۷ به رتبه ۲ و در رشته ریاضی از رتبه ۲۳ به رتبه یک ارتقا یافت.

وی افزود: از بین ۷۷۰ داوطلب کنکور این شهرستان سال گذشته پنج نفر در رشته پزشکی و چندین نفر نیز در رشته‌های روان‌شناسی و حقوق دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی پذیرفته شده‌اند؛ همچنین در سال گذشته حدود ۵۹۰ بی‌سواد و یک هزار و ۱۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی در این شهرستان جذب برنامه‌های آموزش‌وپرورش شدند. تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز از ۱۰۹ نفر به ۲۴ نفر کاهش پیدا کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش گتوند ادامه داد: برخی سرویس‌های بهداشتی مدارس نیاز به مرمت دارند؛ همچنین پراکندگی روستاها و اشتغال ۸۰ درصد مردم گتوند به دامداری و کشاورزی از دلایل افت تحصیلی و عدم امکان مشارکت مردم است.

همچنین در این نشست سید نوید صالحی فرماندار گتوند، گفت: شورای آموزش‌وپرورش شهرستان گتوند به‌طور مرتب تشکیل شده و پنج شهرداری، ۲ بخشداری و ۲۰ بهیاری این شهرستان برای رفع مشکلات آموزشی بسیج شده‌اند. نیاز است که اعتبارات ضروری برای برخی شهرستان‌های کم‌برخوردار تعریف شود.

عزیز مزرعه مدیر آموزش‌وپرورش کارون نیز با اشاره به تحصیل ۳۱ هزار دانش‌آموز زیرنظر یک هزار و ۴۰۰ معلم در این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۸۰۰ نوآموز پیش‌دبستانی در این شهرستان جذب ٰ شدند که این تعداد امسال به یک هزار و ۸۰۰ نفر رسید؛ همچنین در شاخص امتحانات نهایی، نمرات رشته انسانی ۱۴ درصد و نمرات رشته تجربی هشت درصد رشد داشته‌اند.

وی با بیان این‌که خروج نخبگان بزرگ‌ترین مشکل این شهر است، گفت: نیاز به تجهیزات آموزشی و آزمایشگاه احساس می‌شود. اگر یک پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در این شهرستان ایجاد شود می‌توان تا حدودی از خروج نخبگان جلوگیری کرد. در حال حاضر ساخت پنج فضای آموزشی کاملاً ضروری است.

همچنین اردشیر شجاعی معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش خوزستان در این نشست با اشاره به ضرورت توسعه پیش‌دبستانی در استان و به‌ویژه در شهرستان کارون، عنوان کرد: ایجاد مرکز اختلالات یادگیری مدارس استثنائی و توسعه فضاهای فیزیکی می‌تواند در بهبود و ارتقای کیفیت تحصیلی مناطق مؤثر باشد. کلاس‌های ابتدایی نیز باید هوشمندسازی شوند و هم‌زمان با هوشمندسازی کلاس‌ها، ارتقای توانایی علمی و حرفه‌ای معلمان نیز باید به‌طور جدی موردتوجه قرار گیرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار