پیگیری مطالبه افزایش سن استخدام متولدین دهه ۶۰ در مجلس

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

باشگاه خبرگاران جوان نوشت:نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس از پیگیری مطالبه افزایش سن استخدام متولدین دهه ۶۰ در مجلس خبر داده و معتقد است باید با آن‌ها مدارای بیشتری کنیم.
به گزارش بازارکار،احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس ، درباره مطالبه متولدین دهه ۶۰ برای بالا بردن سن استخدام و قرار گرفتن آن‌ها در دایره مشمولین آزمون‌های استخدامی گفت: پایین آمدن سن استخدام برای دهه شصتی‌ها یک مطالبه از سوی آن‌ها است، زیرا آن‌ها به علت شرایط خاصی که داشته اند و در سنی که باید به بازار کار وارد می‌شدند فرصت‌های شغلی خیلی کم بوده است.

«به دلیل وجود این شرایط دهه شصتی‌ها هر جا می‌روند یک طوفان و چالش درست می‌کند» این جمله را ارکانی گفته است.

پیگیری مطالبه افزایش سن استخدام متولدین دهه ۶۰ در مجلس

این نماینده گفت: حتی افزایش آزمون‌های استخدامی کمکی به آن‌ها نکرده، زیرا شرایط سنی آن‌ها منطبق با آزمون‌های استخدامی نیست و آن‌ها امکان شرکت در این آزمون‌های استخدامی را ندارند. مطالبه آن‌ها این بوده که این موضوعات از سوی نمایندگان مجلس پیگیری شود تا سقف سنی آزمون‌های استخدامی برای دارندگان لیسانس از ۳۵ به ۴۰ سال و برای مدرک فوق لیسانس از ۴۰ به ۴۵ سال افزایش پیدا کند.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: این مسئله را در کمیسیون اجتماعی در حال پیگیری هستیم که البته این موضوع حتی در قالب طرح هم نیست بلکه صرفاً پیگیری نمایندگان است و تاکنون هیچ خروجی نداشته است.

«پیش‌بینی ما این است که امکان ۵۰ درصد موفقیت و ۵۰ درصد شکست در این مطالبه وجود دارد» ارکانی معتقد است همانطور که موافقان این مسئله دهه شصتی‌ها هستند مخالفین دهه هفتادی را نیز دارد، زیرا آن‌ها معتقدند که حق آن‌ها تضعیف خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با این وجود معتقدیم که برای متولدین دهه ۶۰ در همه حوزه‌ها از کنکور گرفته تا اشتغال محدودیتی وجود داشت که نیازمند این است که با آن‌ها مدارای بیشتری کنیم. من مدافع افزایش سن استخدام به نفع دهه شصتی‌ها هستم و این موضوع را پیگیری می‌کنم، ولی اینکه این موضوع به نتیجه برسد یا نرسد بیشتر به کمیسیون اجتماعی و اکثریت نمایندگان بر می‌گردد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار