چند نکته جالب درباره کار و زندگی مناطق برفی

دسته ها: اخبار

تا چند سال پیش به وفور شاهد چنین مناظری در شهر های شرقی کشورمان بودیم اما به نظر میرسد با توجه به گرم تر شدن جهان برف کمتری در مناطق شرقی بارش میکند. در هر صورت اگر شما در مناطق برفی کشور زندگی میکنید در هنگام انجام فعالیت روزمره حتما به این نکات پیرامون سلامتی بدنی خود توجه کنید!

۱- پارو زنی در برف و هوای سرد احتمال حمله قلبی را در ساعات بعد از فعالیت افزایش میدهد: اگر مدت زیادی را به پارو زنی برف ها میپردازید سعی کنید از فعال کردن و وادار کردن خود به نفس نفس زدن زیاد خود داری کنید.در هنگام تنفس هوای سرد و ضمن افزایش سرعت تپش قلب امکان بروز حمله قلبی بخصوص در جوانان و مسن ها بسیار بیشتر است. 

۲- تاثیرات سرد و گرم شدن بدن، دست ها و صورت: تاثیر سرمای ناشی از برف بر روی بخش های مختلف بدن متفاوت است. اگر از هوای یرد بیرون و در حالی که دست هایتان بدون دستکش برای مدت زیادی در تماس با هوای سرد و برف بوده است از شستن دست های خود با آب داغ خود داری کنید. آب داغ در اولین لحظات برای دستان سرد احساس خوش آیندی را ایجاد میکند و ممکن است فرد متوجه داغی آب نشود اما این عمل سبب صدمه به سیستم عصبی و سوختگی سریع پوست میشود اگرچه فرد آن را حس نمیکند. در عین حال شستن صورت با آب ولرم پس از آمدن به منزل و سهولت از هوای سرد بیرون، سبب گردش بهتر خون در رگ ها و افزایش نشاط میشود. در واقع تغییر دما سبب جابجایی و فعال شدن سیستم گردش خون میگردد. 

۳- پرتاب گلوله های برفی: در هنگام بازی در برف از پرتاب گلوله های آماده برف از روی زمین خود داری کنید. اغلب رخداد های ناگوار ناشی از برف بازی به سبب نا آگاهی از محتویات موجود در گلوله برفی رخ میدهد.

اخبار