چگونه با اینستاگرام در تجارت موفق باشیم؟

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

ممکن است به اشتراک گذاشتن تصاویر مختلف در اینستاگرام برای اهداف بازاریابی کمی غیر معمولی به نظر برسد ، اما یکی از روش‌های تاثیرگذار در بازاریابی محسوب می‌شود.

اینستاگرام در میان شبکه‌های اجتماعی دیگر سریع‌ترین رشد را داشته است و در حال حاضر در حدود نیم میلیارد نفر عضو دارد که قطعا تعدادی از آن‌ها مشتری محصول خاصی هستند و یا جزء کارآفرینان و شرکای تجاری محسوب می‌شوند. اگر شما به طور مداوم در اینستاگرام حضور نداشته باشید ممکن است فرصت‌های شغلی را از دست بدهید.

به نوشته سایت کلیک احتمال به اشتراک گذاشتن مطالبی با محتوای بصری قوی در شبکه‌های اجتماعی ۴۰ برابر بیشتر است و داشتن یک برند شخصی از هر موضوع دیگری مهم‌تر است. با ایجاد فناوری‌های جدید مرتبط با پیام‌رسانی، کنترل پیام‌های مرتبط با برندهای مختلف به امری دشوار تبدیل شده است و به سختی می‌توان برندهای عمومی (نوعی برند که توسط دولت‌ها ایجاد می‌شود و منابع مالی آن‌ها نیز توسط دولت تأمین می‌شود، مانند برند سازی در زمینه بهداشت) و شخصی را از یکدیگر جدا کرد و تفاوت‌های بسیار کمی بین این دو حیطه از تجارت وجود دارد.

در ادامه به بررسی هفت راهکار در مورد استفاده از اینستاگرام در زمینه بازاریابی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کنند تا افراد بیشتری شما را در این شبکه اجتماعی همراهی کنند.

تبلیغات و به اشتراک گذاری مطالب در اینستاگرام دو مقوله جدا از هم هستند

اگر به تصاویری که در اینستاگرام شرکت ویکتوریا سِکرت به اشتراک گذاشته می‌شود توجه کنید، متوجه می‌شوید که این شرکت اصلا بر روی خود تبلیغات تمرکز نمی‌کند و فقط تصاویر جذابی از محصولات خود به اشتراک می‌گذارد که باعث می‌شود مشتریان جذب محصولات این شرکت شوند و به این صورت محصولات خود را به صورت غیر مستقیم تبلیغ می‌کند.

نتیجه: هدف اصلی ایجاد وفاداری به برند در میان مشتریان است؛ اگر چنین امری محقق شود، مشتریان همیشه برند را همراهی می‌کنند و این خود بهترین نوع تبلیغ برای یک برند است.

شناساندن خود و برند خود به مشتریان برای ایجاد یک رابطه خوب

هیچ برند یا شخصی عالی و بی‌نقص نیست. اجازه دهید افراد شما را در اینستاگرام همان طور که هستید، بشناسند. برای اعتماد سازی باید تصاویر مربوط به حرفه خود را همراه با تصاویر جالبی که ابعاد زندگی شخصی شما را نشان می‌دهد، با دیگران به اشتراک بگذارید. دمی لواتو، خواننده، ترانه نویس و بازیگر، تمام جزییات زندگی خود را در اینستاگرام با طرفداران خود که ۳۹ میلیون نفر هستند، به اشتراک می‌گذارد. این تصاویر همه ابعاد زندگی او را در بر می‌گیرند؛ از تصاویر مربوط به شغل و حرفه او گرفته تا تصاویر بسیار شخصی که با اعضای خانواده خود گرفته است.

نتیجه: تصاویری که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید، باید دربردارنده اطلاعات همه جانبه‌ای در مورد خودمان و برند ما باشند. برخی از تصاویر و مطالب ارسال شده فقط باید در مورد برند باشند و برخی از تصاویر دیگر باید دربردارنده اطلاعاتی در مورد زندگی شخصی ما باشد. برای انجام این کار باید یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید و بی برنامه عمل نکنید

بیان موضوعات محتلف یا استفاده از تصاویر

تصاویر باید مفهوم و هدف خاصی را دنبال کنند و صرفا برای نمایش داده شدن نباشند. آن‌ها باید نشان دهند که روند روزانه زندگی یک مدیر موفق چگونه است. هر کسی داستان زندگی افراد مختلف را دوست دارد و افراد می‌توانند با اشتراک‌گذاری تصاویر متوالی در اینستاگرام داستان زندگی خود را برای دیگران بیان کنید.

برای مثال در رویدادی می‌خواهید سخنرانی کنید. ابتدا تصویر لباس‌هایی را که مورد نظر شما است، به اشتراک بگذارید، پس از آن تصویر لباسی را که انتخاب کرده‌اید و در آخر تصویر خود را در حالی که در حال سخنرانی هستید، در اینستاگرام به دوستان خود نشان دهید.

این روش را می‌توانید برای بسته بندی کالاها نیز به کار بگیرید. ابتدا از افراد بخواهید نظرات خود را در مورد دو طرح متفاوت بسته بندی بیان کنند و سپس تصویر طرحی را که انتخاب کرده‌اید، با دیگران به اشتراک بگذارید و در آخر تصویر محصول بسته بندی شده را به دوستان خود نشان دهید.

نتیجه: سعی کنید با به اشتراک‌گذاری تصاویر متوالی و مرتبط در این شبکه اجتماعی، کسانی که شما را همراهی می‌کنند، با شما و زندگی شما بیشتر آشنا شوند.

برقراری تعامل با برندهای دیگر

سعی کنید با برندهای دیگر تعامل برقرار کنید، حتی اگر فعالیت آن‌ها با حیطه کاری شما ارتباطی نداشته باشد. چنین تعاملات و ارتباطاتی موجب می‌شود، تعداد افرادی که شما را در اینستاگرام دنبال می‌کنند، افزایش یابد. سعی کنید ارتباط بین دو برند را در یک تصویر نشان دهید و با دسته بندی آن‌ها به وسیله نماد # (هشتگ)، تعداد افرادی را که شما را در اینستاگرام همراهی می‌کنند، افزایش دهید.

توصیه: لازم نیست برقراری تعامل با برندهای دیگر به صورت رسمی انجام شود و برقراری تعامل بین برندهای مختلف به هر روشی، می‌تواند مزایای خوبی به همراه داشته باشد.

ارجحیت کیفیت تصاویر بر کمیت آن‌ها

National Geography که محبوبیت خود را برای چندین دهه حفظ کرده است، بیشتر از هر سازمان مستند ساز دیگری موفق به ثبت لحظات فوق العاده از دنیای حیات وحش و قلمروی حیوانات شده است.

این سازمان موفقیت درخشان خود را مدیون وفاداری به اصل کیفیت می داند. شما هم می‌توانید از طریق سایت Instamuseum.com با استفاده از تصاویر به اشتراک گذاشته در اینستاگرام، یک موزه مجازی از تصاویر ایجاد کنید و به این ترتیب کیفیت محتوی عکس‌های به اشتراک گذاشته شده را افزایش دهید.

نتیجه: همیشه به کیفیت عکس‌های به اشتراک گذاشته شده توجه زیادی داشته باشید. کاربران همیشه از عکس‌های با کیفیت استقبال می‌کنند.

استفاده از عنوان برای تصاویر

تصاویری که به نوعی با یکدیگر در ارتباط هستند، باعث می‌شوند که کاربران برای بازدید از آن‌ها و به اشتراک‌گذاری آن‌ها تمایل زیادی داشته باشند. شما باید تصاویری را انتخاب کنید که نظر کاربران را جلب کند و آن‌ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

یک عنوان خوب موجب می‌شود افراد زیادی تصاویر شما را به اشتراک بگذارند. می‌توانید جذاب‌ترین تصاویر خود را انتخاب کنید و از کاربران بخواهید برای آن‌ها عناوین مناسبی انتخاب کنند. با استفاده از اپلیکیشن Over می‌توانید عنوان و توضیحات لازم برای عکس را از نظر بصری جذاب کنید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است.

کاربران به تصاویری که دربردارنده نوعی حس غرور هستند یا نیاز به تغییر را یادآوری می‌کنند، به خوبی واکنش نشان می‌دهند. شما در انتخاب تصاویر خود باید به این مسأله نیز توجه کنید.

نتیجه: تصاویر جذاب افراد زیادی را جذب خود می‌کنند، اما ارائه توضیحات بیشتر در مورد آن‌ها باعث می‌شود میزان به اشتراک‌گذاری آن‌ها افزایش پیدا کند.

دقت در نحوه پیام‌رسانی

مهم‌ترین موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید، کسب اطمینان در مورد استمرار و قابل اعتماد بودن پیام‌ها است، اگر این چنین نباشد، برند شخصی شما هرگز موفقیت لازم را کسب نمی‌کند.

قبل از اینکه تصمیم گیری کنید، برنامه ریزی نکنید. خود کاربران نقاط قوت و ضعف شما را کشف می‌کنند. با بررسی واکنش افراد نسبت به پیام‌ها و تصاویر به اشتراک گذاشته شده، می‌توانید به این نکته پی ببرید که آیا تبلیغات در مورد کسب و کار، در جذب افراد موفق عمل کرده است یا نه.

نتیجه: در کار خود حرفه‌ای باشید و به آن علاقه داشته باشید، اما علاقه را در اولویت قرار دهید.

اخبار فناوری اخبار