چگونه برای منزل فیبر نوری درخواست دهیم؟

دسته ها: مطالب آموزشی

چگونه برای منزل فیبر نوری درخواست دهیم؟

فیبر نوری یا تار نوری رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادّهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند.

فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد که از طریق آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابلهای مسی، و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره‌ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

لازم است بدانید؛ تغییر سیم های مسی محل سکونت به فیبر نوری کاملا رایگان است و شما می توانید به وسیله آن از بسته های تار نوری مخابرات ایران استفاده کنید.

مشترکان ADSL با وارد کردن شماره تماس خود در پورتال مخابرات از تحت پوشش بودن منطقه سکونت خود آگاه می شوند؛ اگر پوشش فیبر نوری برای محل سکونت آنها تائید شود می‌توانند از این تکنولوژی رایگان طی یک فرآیند 48 ساعته بهره مند شوند و در غیر این صورت با ثبت تقاضا در پورتابل ذکر شده و یا مراجعه به مخابرات منطقه در نوبت قرار بگیرند.

گفتنی است؛ درخواست تبدیل کابل مسی به فیبر نوری هزینه نخواهد داشت و تنها در زمان انعقاد قرارداد و بر اساس طرح‌های ارائه شده کاربران باید هزینه ای را بپردازند.

مطالب آموزشی