چگونگی تعیین تکلیف استخدام آموزش دهندگان نهضت‌سوادآموزی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

چگونگی تعیین تکلیف استخدام آموزش دهندگان نهضت‌سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه لایحه اجباری شدن آموزش را تهیه کرده‌ایم گفت: این طرح باید در قالب مصوبه دولت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس تصویب و اجرا شود. اکنون آموزش اختیاری است و اگر فردی بخواهد زودتر از نظام آموزشی خارج شود حاکمیت نمی‌تواند از او ممانعت کند زیرا قانونی در این باره نداریم. امید است این امر در قالب لایحه به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا باقرزاده از تعیین تکلیف استخدامی آموزش دهندگان نهضت در قانون الحاقی که در مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون آموزشیاران مستمر بالای دو نفر که قبل از سال ۹۲ با ما همکاری داشتند باید در یک آزمون داخلی شرکت و اگر پذیرفته شدند دوره‌های ضمن خدمت را طی کنند. پیش بینی شده که باید آیین نامه‌ای برای این قانون تهیه می‌شود که جزئیات و شرایط شرکت در این آزمون را مشخص می‌کند.


معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، جزئیاتی از مصوبه استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را اعلام کرد. «خوش آینه» با اشاره به این که نمایندگان در نشست علنی 16 مردادماه مجلس شورای اسلامی با طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی موافقت کردند، افزود: خبر جدیدی از استخدامی های جدید نیست و بعد از آن مصوبه مجلس مورد تازه ای از وزارتخانه آموزش و پرورش به ما اعلام نشده است.وی تصریح کرد: تمام نیروهای حق التدریس با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
وی افزود: این افراد پس از شرکت در آزمون پایان دوره و کسب نمره قبولی به صورت پیمانی به استخدام درخواهند آمد.معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: این افراد باید یک دوره پودمانی را بگذرانند و در پایان دوره در آزمون جامع شرکت کنند و افرادی که نمره قبولی گرفتند به عنوان نیروی پیمانی مشغول به کار می شوند.

اخبار آموزش و پرورش اخبار