کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی با سنوات ارفاقی بازنشسته می شوند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی با سنوات ارفاقی بازنشسته می شوند

مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرایی شدن تبصره پنج قانون سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، از هم اکنون کارکنان رسمی و پیمانی این سازمان با سنوات ارفاقی بازنشسته می شوند.
سیدمحمدعلی جنانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پذیرش سنوات ارفاقی برای کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور طبق تبصره پنج قانون تشکیل این سازمان است که براساس آن برای کارکنان این سازمان باید در زمان بازنشستگی، احتساب سنوات ارفاقی در نظر گرفته شود و این افراد می توانند از هم اکنون برای بهره مندی از این مزایای بازنشستگی به صورت ارفاقی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه همچنین کارکنان این سازمان دادنامه ای برای این موضوع دارند، اظهار داشت: پذیرش سنوات ارفاقی براساس قانون باید انجام شود، البته مشمولان این تبصره فقط مستخدمان رسمی و پیمانی هستند و دیگر کارکنان از این قانون نمی توانند استفاده کنند.
جنانی ادامه داد: در این سنوات ارفاقی برای هر 5 سال خدمت در بخش دولتی در آموزش و پرورش استثنایی، یک سال سنوات اضافه می شود به این منظور که هر کارمندی که مدت 5 سال در این سازمان فعالیت داشته برایش 6 سال محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی که از تاریخ نهم بهمن ماه 1369 به بعد در این سازمان استخدام شده اند، می توانند از این قانون بهره مند شوند، ادامه داد: به لحاظ تعهدات بلندمدت سازمان تامین اجتماعی پنج سال فعالیت آنها را 6 سال محاسبه می کند.
مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: برای استفاده کارکنان رسمی و پیمانی سازمان آموزش و پرورش استثنایی از این قانون باید سازمان مربوطه برای بازنشستگی کارکنانش اعلام رضایت کند و فرد موردنظر را به شعب تامین اجتماعی معرفی کند.
جنانی اضافه کرد: همچنین سازمان تامین اجتماعی، مدارک، مستندات، سنوات ارفاقی و احکام آن فرد برای بازنشستگی را مورد بررسی قرار می دهد و وصول حق بیمه بابت کسورات را انجام می دهد. وی خاطرنشان کرد: این افراد براساس ماده 76 قانون سازمان تامین اجتماعی بازنشسته می شوند و
بازنشستگی آنها براساس مقررات عام قانون تامین اجتماعی است.
به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که حدود سه میلیون نفر از آنها مستمری بگیر و بازنشسته هستند و این سازمان 18 نوع خدمت به تمامی افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار