کدام استانها از یارانه دستمزد بیشتر استقبال کردند؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تازه ترین گزارش اجرای طرح یارانه دستمزد نشان می دهد که استان خوزستان با ثبت بالاترین تعداد داوطلب و بنگاه پذیرنده، بیشترین استقبال کارجویان و کارفرمایان از این طرح را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصتهای شغلی و حمایت از بنگاههای خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال و بنگاههای آسیب دیده از کرونا در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

جامعه هدف این طرح را شغل اولی ها، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال و همچنین بنگاه­های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان­های کم برخوردار تشکیل می دهند.
بر اساس تازه ترین گزارش از طرح یارانه دستمزد، تاکنون  ۳۸ هزار و ۹۷۶ نفر در این طرح ثبت نام کرده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۱۱۵ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده اند؛ ۶۸۰۷ کارفرما نیز در این طرح مشارکت داشتند.
بررسی توزیع جغرافیایی طرح گویای آن است که خراسان شمالی با کمترین و خوزستان با بیشترین میزان استقبال از سوی کارجویان و کارفرمایان روبه رو بوده اند.استانهای مازندران و لرستان نیز  بیشترین تعداد ثبت نام و قرارداد منعقده را بعد از خوزستان به خود اختصاص داده اند.
شرایط بهره مندی از مزایای طرح به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار هم تا سقف ۴۵ سال اعلام شده است.
آن دسته کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را در کارگاهها و واحدهای خود به کار گیرند از ۳۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان یارانه بهره مند می شوند و این یارانه از طرف دولت به مدت یکسال به کارفرمایانی که شغل اولی ها را جذب کنند، پرداخت می شود.
به گزارش ایسنا، متقاضیان و کارفرمایان برای بهره مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می توانند به سامانه https://pyd.mcls.gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت نام کنند.

کدام استانها از یارانه دستمزد بیشتر استقبال کردند؟

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار