کسب درآمد پایدار با مشاغل خانگی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی با اشاره به ۳۳۰ رشته مورد تقاضا در مشاغل خانگی گفت:در مشاغل خانگی برای افراد درآمد پایداری ایجاد می‌شود که این کار ضمن درآمدزایی و ایجاد اشتغال می‌تواند برای توسعه اقتصادی کشور نیز نقش‌آفرین باشد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهناز امامدادی، رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی با اشاره به مزیت‌های طرح نوین توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار اجرا می‌شود.

امامدادی با بیان اینکه روند فعالیت‌های انجام گرفته در آذربایجان‌غربی در بخش مشاغل خانگی بسیار خوب بوده است، افزود: برندسازی و شبکه‌سازی از الزامات توسعه مشاغل خانگی است که باید به این موضوع توجه جدی شود و در این استان اقدامات انجام شده در این راستا قابل قبول بوده است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی در دنیا به عنوان مشاغل خرد شناخته می‌شود، بیان کرد: در مشاغل خانگی برای افراد درآمد پایداری ایجاد می‌شود که این کار ضمن درآمدزایی و ایجاد اشتغال می‌تواند برای توسعه اقتصادی کشور نیز نقش‌آفرین باشد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 330 رشته مورد تقاضا در مشاغل خانگی گفت: این رشته‌ها عبارتند از قالی‌بافی، فرش‌بافی، نگهداری دام و طیور، خیاطی رشته‌های گرافیک کامپیوتری، زنبورداری، پرورش گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی، تولید زعفران که از جمله رشته‌های پرطرفدار در بین مردم هستند. بانوان بیشترین سهم را در بین متقاضیان مشاغل خانگی دارند.

امامدادی با بیان این که توجه به راه‌اندازی و حمایت از مشاغل خانگی به طور رسمی از سال 89 آغاز شد، گفت: با بازنگری‌های انجام شده در این طرح برخی اشکالات وارده رفع شده و طرح نوین توسعه مشاغل خانگی برای این منظور ارائه شد .

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برندسازی و شبکه‌سازی از الزامات توسعه مشاغل خانگی است که باید به این موضوع توجه جدی شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار