کشف بیش از ۲.۵ تُن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

کشف بیش از ۲.۵ تُن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲.۵ تُن انواع مواد مخدر در سه عملیات جداگانه طی شب گذشته و بامداد امروز؛ از انهدام سه باند بزرگ قاچاق و توزیع مواد مخدر و دستگیری ۷ نفر خبر داد.

سردار حسین رحیمی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به انهدام سه باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در سیستان و بلوچستان، در تشریح جزئیات آن اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان زاهدان در راستای مبارزه شبانه روزی با سوداگران مرگ و با توجه به دریافت اطلاعات و گزارشاتی مبنی بر قاچاق و دپوی مواد مخدر در شهرستان زاهدان، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران انتظامی پس از چند روز کار مداوم تخصصی و اطلاعاتی، شب گذشته پس از شناسایی محل دپوی مواد مخدر در این منطقه، از محل مورد نظر بازرسی کردند و موفق به کشف یک تُن و 96 کیلوگرم تریاک و 6 کیلوگرم حشیش شدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات شبانه، ماموران ضمن دستگیری دو قاچاقچی سابقه دار، یک دستگاه خودروی پژو 405 به همراه 8 دستگاه تلفن همراه اعضای این باند را توقیف کردند.

رحیمی در ادامه با اشاره به عملیات شبانه دیگری در شهرستان ایرانشهر گفت: در این عملیات، ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر پس از اطلاع از اینکه تعدادی از قاچاقچیان مسلح با استفاده از یک دستگاه وانت تویوتا قصد انتقال مقادیر زیادی مواد مخدر از محورهای فرعی به شهرستان ایرانشهر را دارند، اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران پلیس با اشراف اطلاعاتی، خودروی حامل مواد مخدر را که با سرعت بسیار بالا در محورهای فرعی این شهرستان در حال تردد بود، شناسایی و با استفاده از موانع فیزیکی پنچر کردند که قاچاقچیان مسلح با مشاهده ماموران اقدام به درگیری مسلحانه با پلیس کردند.

وی با اشاره به درگیری یک ساعته پلیس با قاچاقچیان مسلح گفت: قاچاقیان مسلح که قصد فرار به همراه خودروی حامل موادمخدر را داشتند با توجه به مشاهده آتش شدید از سوی ماموران، با به جا گذاشتن خودروی حامل مواد مخدر و با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه، از محل متواری شدند.

رحیمی ادامه داد: ماموران انتظامی در بارزسی دقیق از خودرو قاچاقچیان، مقدار 590 کیلوگرم تریاک به همراه 285 کیلوگرم حشیش و سه گلوله سلاح 40 میلی متری را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به عملیات دیگری در شهرستان سراوان که به انهدام یک باند 5 نفره تهیه و توزیع مواد مخدر انجامید، خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سراوان با توجه به اطلاع از فعالیت باند توزیع کننده مواد مخدر، اعضای این باند را به طور نامحسوس به مدت چندین هفته تحت نظر قرار دادند و پس از شناسایی محل دپوی این مواد در یکی از محلات منطقه، بامداد امروز در عملیاتی هدفمند، ضمن کشف 510 کیلوگرم تریاک و توقیف یک دستگاه خودروی سواری و یک قبضه سلاح گرم، تمامی اعضای این باند 5 نفره را دستگیر کردند.

اخبار حوادث اخبار