کلاهبرداری دلال حرفه‌ای از جوانان عشق فوتبال

دسته ها: اخبار حوادث اخبار

مرد دلال که به بهانه انتقال جوانان عاشق فوتبال به لیگ دسته اول یا تیم‌های خارجی، از خانواده آنها 150 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، در دام پلیس گرفتار شد. متهم مدعی شده فقط یک واسطه بوده و دلال اصلی فرار کرده است.

چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی غرب استان تهران، با طرح شکایتی راز اقدامات مجرمانه دلال فوتبال را فاش کرد.

شاکی در اظهاراتش گفت: پسرم به فوتبال علاقه مند بود و در یک تیم ورزشی فعالیت داشت اما هر چه تلاش می کرد به تیم ملی یا تیم های فوتبال خارج از کشور راه یابد، موفق نمی شد تا این که با جوانی به نام امید آشنا شدیم که در تیم های مختلف فعالیت می کرد. او مدعی بود، می تواند شرایط عضویت پسرم را در یکی از تیم های لیگ برتر فراهم کند و پس از مدتی او را به کشورهای حاشیه خلیج فارس بفرستد.

وی اضافه کرد: با اعتماد به این جوان او طی چند ماه از من حدود 30 میلیون تومان پول گرفت و هر بار وعده می داد بزودی مقدمات سفر فراهم می شود و هر چه سریع تر پسرم را به یک تیم فوتبال در آسیا، ترکیه یا کشورهای عربی منتقل می کند اما هر چه منتظر شدیم خبری نشد. او حتی برای این کار با ما قرارداد هم بست اما کاری از پیش نبرد و ناپدید شد و تلفن همراهش را هم خاموش کرد. زمانی که به باشگاهی که او مدعی بود عضو آنجاست رفتیم، متوجه شدیم او دو سالی است آنجا را ترک کرده و کسی از وی خبری ندارد و نشانی خانه اش نیز اشتباه است .

همزمان با شکایت این مرد، 9 خانواده دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی از فوتبالیست جوان به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. با تحقیق از این افراد مشخص شد آنها نیز مانند شاکی نخست در دام دلال قلابی افتاده اند .

با هماهنگی قضایی و به دستور بازپرس ملک محمدی، رئیس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری فوتبالیست کلاهبردار ادامه داشت تا این که او دو روز پیش دستگیر شد .

متهم با انتقال به پلیس آگاهی مدعی شد فقط یک رابط بوده و کلاهبرداری ها را یک دلال فوتبال انجام داده و پول کمی از این راه نصیب وی شده است.

متهم در اظهاراتش گفت: 11 سال است فوتبال بازی می کنم و در تیم های مختلف فعالیت ورزشی داشتم. از پنج سال پیش با یکی از دلال های معروف فوتبال که به جابه جایی فوتبالیست در تیم های دسته اول کشور، اروپایی، ترکیه، عربی و آسیایی اقدام می کرد، آشنا شدم و در ادامه ارتباطمان و به کمک همین مرد یک پسر جوان را از تیم دسته سوم به تیم دسته اول معرفی کردم و در قبال این کار صد میلیون تومان از بازیکن گرفتم و این پول را به دلال فوتبال دادم.

وی خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث شد به آن مرد اعتماد و مشتریانی را برایش پیدا کنم. در ادامه من ده جوان را که تعدادی از آنها فوتبالیست های آماتور بودند، شناسایی کرده و از آنها تست ورزشی گرفتم و قرار شد از طریق همان مرد دلال آنها را به تیم های فوتبال دیگر کشورها منتقل کنم که او 150 میلیون تومان پولی را که از این افراد گرفته بودم از من گرفت و کاری از پیش نبرد .

متهم گفت: او در تماس های بعدی از من خواست از این خانواده ها برای انتقال فرزندانشان به تیم های فوتبال مطرح، مبالغ بیشتری بگیرم که آنها پولی نپرداختند و مرد دلال هم کاری برای این فوتبالیست های جوان نکرد و پول ها را از من گرفت و من ماندم با کلی بدهی. بنابراین متواری شدم که سرانجام پلیس مرا دستگیرکرد . در حالی که شاکیان پرونده از این جوان فوتبالیست به اتهام کلاهبرداری شکایت دارند، او همچنان مدعی است یک دلال فوتبال او را فریب داده و هر چه پول از شاکیان گرفته، وی به جیب زده است. تحقیقات پلیس در این رابطه ادامه دارد.

اخبار حوادث اخبار