کلاهبرداری دکتر قلابی در تانگو

دسته ها: اخبار

وقتی ماجرای این چند روز را مرور کرد، مطمئن شد که در دام کلاهبرداری حرفه ای گرفتار شده و برای رسیدن به پول خودروی خود باید شکایت می کرد. به همین خاطر به پلیس آگاهی رشت رفت و با طرح شکایتی گفت: دو ماه قبل در تانگو با پسر جوانی آشنا شدم که خود را پزشک معرفی می کرد. ابتدا به صورت تلفنی با هم تماس داشتیم تا این که با اصرارهای او با هم قرار گذاشتیم. او با یک خودروی مدل بالا در محل قرار حاضر شد و ادعا کرد مادرش از پزشکان معروف و پدرش صاحب یک معدن است. او در همین قرار از من خواستگاری کرد.

دختر جوان ادامه داد: او حتی برای جلب اعتماد من یک روز به خانه مان آمد و با پدر و مادرم صحبت کرد. سعید می گفت که پدر و مادرش در سفر خارج از کشور هستند و پس از بازگشت آنها مراسم خواستگاری به طور رسمی برگزار می شود. دو هفته قبل برای کاری مجبور شدم به تهران بروم که سعید هم در این سفر مرا همراهی کرد. او در طول مسیر با طرح این موضوع که خودروی 206 امنیت ندارد و باید برای من خودروی بهتری بخرد، توانست مرا راضی به فروش خودرو کند. سعید بعد از برگشت تماس گرفت و گفت یک خودروی بنز برای من خریده و بخشی از پول آن را ندارد. من هم خودروی خود را فروخته و پول آن را به او دادم، اما سعید بعد از گرفتن پول به طور ناگهانی ناپدید شد.

پس از این شکایت تیمی از ماموران پلیس آگاهی تحقیقات برای دستگیری متهم را آغاز کرده و متوجه شدند متهم به این شیوه اقدام به فریب دختران جوان کرده و به بهانه های مختلف از آنها سرقت می کند.

کارآگاهان با شناسایی طعمه جدید متهم، از او خواستند با خواستگار قلابی قرار بگذارد که پسر جوان در قراری صوری دستگیر شد.

او در بازجویی ها به شکار دختران دم بخت در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد که تحقیقات از او در پلیس آگاهی ادامه دارد.

سرهنگ فلاح کریمی، رئیس پلیس آگاهی گیلان در این باره هشدار داد: با توجه به پنهان بودن هویت در فضای مجازی و سوءاستفاده مجرمان و افراد فرصت طلب، برای پیشگیری از این گونه حوادث ناخوشایند به هیچ وجه اطلاعات محرمانه و خصوصی خود را در این فضا با هیچ کس به اشتراک نگذارید و اگر موضوع ازدواج طرفین جدی شد، هویت واقعی فرد موردنظر را شناسایی کنید و برای صحت ادعاهای او تحقیقات دقیق به عمل آورید. در فضای مجازی و بویژه این سایت ها، پنهانکاری های افراد به اوج می رسد و افرادی که این شیوه را برای ازدواج برمی گزینند باید بدانند کمترین آسیب آن، گسست های عاطفی بین افرادی است که با این شیوه ازدواج می کنند و معمولا این ازدواج ها به سرانجام مثبتی ختم نمی شود.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

اخبار