کلیات برنامه درسی کارشناسی اقتصاد به تصویب رسید

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کلیات برنامه درسی کارشناسی اقتصاد به تصویب رسید

کلیات برنامه درسی و سرفصل‌ درسی رشته اقتصاد مقطع کارشناسی در جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۳۷ شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

در این جلسه، بررسی سرفصل‌های درسی و برنامه آموزشی رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی که درجلسات قبل مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، در دستور کار قرار گرفت.

در گزارشی که توسط مسعود درخشان، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و کارگروه اقتصاد ارائه شد، با اشاره به انعطاف‌پذیری برنامه درسی تدوین شده برخی از مصادیق این موضوع مورد اشاره قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش، حداد عادل با اشاره به هماهنگی بین شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بر لزوم تقویت هر چه بیشتر این هماهنگی تأکید کرد.

مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این زمینه گفت: در آئین‌نامه ابلاغ شده به دانشگاه‌ها بر لزوم در نظر گرفتن و اجرای مصوبات شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی تأکید شده است.

حداد عادل هم در مورد بحث برنامه درسی رشته اقتصاد گفت: جریان احیاءگر اسلامی در قرن اخیر که در تألیفات امثال استاد شهید مطهری نمود پیدا کرده، مبتنی بر تبیین ابعاد مکتب اقتصادی اسلام است.

وی افزود: امروز هم باید مسئله اقتصاد بسیار جدی گرفته شود و اگر اقتصاد اسلامی نشود، اسلامی شدن جامعه ممکن نخواهد بود.

پس از سخنان، حداد عادل اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: توجه بیشتر به نظرات اقتصادی متفکران مسلمان، تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی، در نظر گرفتن اقتصاد روستایی و کشاورزی، گنجانیدن سرفصل اقتصاد آموزش در این برنامه درسی، توجه به تاریخ اندیشه‌های اقتصادی در غرب و توجه به قابلیت‌های اقتصاد مجازی و اقتصاد فرهنگ در اشتغال و کارآفرینی و استفاده بیشتر از سرفصل ریاضیات در این رشته.

پس از ارائه نظرات و پیشنهادهای اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، کلیات برنامه درسی و سرفصل‌ درسی رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی به تصویب رسید

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار