کمبود دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی به دلیل تغییر نظام آموزشی/ مهارتی کردن آموزش راهکاری مناسب برای جذب دانشجو

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کمبود دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی به دلیل تغییر نظام آموزشی/ مهارتی کردن آموزش راهکاری مناسب برای جذب دانشجو

امید گفت: تغییر نظام آموزشی باعث کمبود دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی شده است.

محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: امسال در دانشگاه جامع علمی کاربردی شرایط خاصی جاری است؛ نظام جدید آموزش و پرورش تغییر کرده است و در نظام جدید 6-3-3 همه دانش آموزان موظف هستند که 12 سال درس بخوانند.

وی ادامه داد: به دلیل تغییر نظام آموزش و پرورش، دانش‌آموزان از هنرستانی فارغ‌التحصیل نمی‌شوند و باید همه آنها در طول 12 سال، تحصیل را به پایان برسانند.

امید بیان کرد: امسال به دلیل تغییر نظام آموزشی دچار کمبود دانشجو هستیم ولی ما در سال 96 نسبت به سال قبل در حدود 15 درصد بیشتر دانشجو جذب کرده‌ایم.

دانش آموزان هنرستانی آماده جذب در دانشگاه علمی کاربردی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: در سال 98 اولین بخش از دانش آموزان هنرستانی نظام جدید آموزش و پرورش، فارغ‌التحصیل می‌شوند که بیش از 40 درصد از آنها در حوزه‌های مهارتی درس خوانده‌اند، این افراد آماده جذب در دانشگاه علمی کاربردی هستند و ما می‌توانیم بخش زیادی از ظرفیت خود را پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ما بیش از تعداد دانشجویان پذیرش شده در هر سال است، افزود: در چنین شرایطی ارتقای کیفیت آموزشی و مهارتی کردن آموزش‌ها می‌تواند راهی برای ایجاد اشتغال باشد.

امید ادامه داد: مذاکرات طولانی با مجموعه‌های مهارتی آلمان داشتیم و قرار است بعد از نهایی شدن توافقات دوره‌های مشترکی در ایران و آلمان با هزینه دانشجویان انجام شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: فرایند‌هایی را آماده کرده‌ایم و قصد برگزاری دوره‌های مشترکی با کشور آلمان در زمینه آموزش‌های مهارتی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت علوم داریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار