کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی آموزش و پرورش خوزستان است

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود نیروی انسانی مشکل اصلی آموزش و پرورش خوزستان است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 62 هزار و 500 فرهنگی کار تعلیم و تربیت بیش از یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی را بر عهده دارند، گفت: آموزش و پرورش با کمبود 9 هزار نیروی انسانی روبه‌رو است و این اصلی‌ترین مشکل ما است.

سیروس خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: مهرماه امسال با آغاز سال تحصیلی ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان کار تعلیم و تربیت بیش از یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی را در ۱۰ هزار مدرسه و ۴۱ منطقه آموزشی آغاز می‌کنند.

وی افزود: در زمان آغاز سال تحصیلی باید به آماده‌سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی و نیروی انسانی و چگونگی ساماندهی این نیرو توجه داشت. خوزستان با کمبود ۹ هزار معلم مواجه است و باید برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که این کمبود نیرو قابل جبران باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۸۰۰ معلم بازنشسته می‌شوند و ۶ هزار نفر از نیروهای انسانی ما نیز متقاضی انتقال هستند که از این تعداد نیز چهار هزار نقر متقاضی انتقال به خارج از استان هستند. درواقع مشکل اصلی ما در آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی است.

خدادادی درخصوص نحوه دریافت کتب دانش‌آموزان گفت: کتاب‌های درسی برای نوآوزان پیش‌دبستانی و ابتدایی و دانش‌آموزان رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کار و دانش از طرف آموزش و پرورش در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. کتاب‌های درسی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نیز در کتابفروشی‌ها ارائه می‌شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار