کمبود پزشک در مراکز فوریت پزشکی خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کمبود پزشک در مراکز فوریت پزشکی خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هر مرکز فوریت پزشکی باید ۱۳ تا ۹ نفر خدمات ارائه دهند اما در استان خوزستان تنها ۶ نفر در حال ارائه خدمات هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست خبری با حضور ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اصحاب رسانه برگزار شد.

ایرج نظری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره شیب تند سرطان اظهار داشت: درباره شیب تند سرطان در استان خوزستان باید آمار و ارقام را کنار یکدیگر بگذاریم و به پاسخی درست و معین برسیم.

وی در پاسخ به سئوال تسنیم درباره ایجاد فضای نقادانه افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در جامعه دارند و باید یکسری امور را خود رسانه‌ها در استان حلاجی کنند همچنین انجام تحقیقات در زمینه برخی بیماری‌ها بی‌نتیجه است و پاسخ نمی‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: ما مواردی را مثلا در باران اسیدی مشاهده می‌کنیم که چند هزار فرد به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و یا در همین گردو خاک چند روز اخیر خوزستان 1300 نفر خوزستانی مراجعه کردند در اینجا رسانه‌ها باید کار تحقیقاتی را انجام دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تغییر مکان پذیرش و بستری بیماران تالاسمی بیان کرد: بیمارستان شفا را همه دیده‌اند که اصلا از لحافظ فنی سازه مناسبی ندارد ما فضای در بیمارستان بقایی2 برای بیماران تالاسمی به وجود آوردیم و حتی می‌توانیم بگوییم تنها بیمارستانی هستیم که در همان بخش خون دهی صورت انجام می‌دهد البته باید توجه کرد که ما اصلا فضایی در بیمارستان گلستان نداریم که در اختیار این بیماران قرار دهیم.

نظری در توضیح مشکلات بیماران تالاسمی ادامه داد: برای بیماران تالاسمی داروهای در داخل کشور تولید شده که معادل خارجی آن وجود دارد اما بیماران به خرید داروی مشابه ایرانی رغبت ندارند و ادعا می‌کنند که دارو حساسیتی ایجاد می‌کند لذا ما این امر را نیز به مرکز تحقیقات گزارش داده‌ایم که در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره طرح تحول سلامت گفت: ما خدمات طرح تحول سلامت را به هیچ بیماری دریغ نمی‌کنیم اما تمام خدماتی که ارائه شونده بیمه‌ای است و بیمه‌ها ملزم به پرداخت هستند اما پولی دریافت نمی‌کنیم تا خدمات بهتری را ارائه دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به موضوع وجود آنفلوانزای مرغی تاکید کرد: هیچ موردی درباره آنفلوانزای مرغی که بیماری مشترک انسان و حیوان است مشاهده نشده و تنها آنفلو‌انزای فصلی با علائم مشابه سرماخوردگی اما به شکل شدیدتر دیده می‌شود.

وی درباره تجهیزات پزشکی استان خوزستان گفت: در هر مرکز فوریت پزشکی باید 13 نفر تا 9 نفر خدمات ارائه دهند اما در استان خوزستان تنها 6 نفر در حال ارائه خدمات هستند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار