کمبود پنج هزار و 700 محیط بان در کشور

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کمبود پنج هزار و 700 محیط بان در کشور

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر هشت هزار و 500 نفر پست سازمانی محیط بانی در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد تنها 2 هزار و 800 نفر مشغول خدمت هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ جمشید محبت خانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد محیط بان حدود 37 درصد پست سازمانی محیط بانی کشور را تشکیل می هند.
وی با بیان اینکه کمبود نیروی محیط بان در سراسر کشور وجود دارد، بیان کرد: این کمبود در استان های با موقعیت جغرافیایی خاص و صعب العبور بیشتر قابل مشاهده می باشد.
محبت خانی ادامه داد: در لرستان نسبت به پست سازمانی حدود 40 درصد نیرو تامین شده است.
به گفته وی درخواست افزایش نیروهای محیط بانی اعلام شده و در سطح سازمان حفاظت محیط زیست این امر به صورت جدی در حال پیگیری است.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این کمبودها بر نوع شیفت بندی محیط بان ها به صورت 18 شبانه روز تاثیر گذار است و شرایط سختی را برای محیط بانان ایجاد کرده است.
به گفته وی افزایش تکنولوژی های نوین در حفاظت و حراست از محیط زیست کشور در اولویت قرار گرفته است که تلاش می شود به زودی در مناطق حفاظت شده نصب شود.
محبت خانی اظهار کرد: در لرستان اقدامات اجتماعی بسیار خوبی در راستای حراست از محیط زیست انجام شده است ومسئولان و مردم تعامل قابل توجهی در بحث حوزه های محیط زیستی دارند.
وی طبعت و حوزه محیط زیست لرستان را به عنوان قطب کشوری برشمرد و گفت: کمبود محیط بان در این استان با اقدامات انجام شده در راستای نهادها و تشکل ها و مردم پیگیری شده است.
وی همچنین اظهار کرد: محیط بانان حفاظت محیط زیست ضابط خاص دادگستری هستند و مسلح می باشند که در راستای رفع مشکلات پیش روی این افراد لایحه ای تنظیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و در حال حاضر در کمیسیون نهایی حقوقی و قضائی در حال بررسی است.
وی افزود: به زودی این لایحه به صحن علنی مجلس ارائه می شودو امید است که در بحث قانون به کارگیری سلاح محیط بانان از دغدغه های محیط بانان کاسته شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار