کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در آموزش و پرورش

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش اکنون ۶۰ هزار مربی پرورشی کمبود دارد که بخشی از آن با جذب نیروهای جدید در آزمون استخدامی سالجاری جبران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصغر باقرزاده روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه خراسان شمالی در محل سالن بانک ملی بجنورد اظهار کرد: رفع کمبود این نیروها در یک بازه زمانی کوتاه امکان پذیر نیست اما توانمندسازی مربیان تربیتی موجود از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی در دستور کار بوده است.

به گفته وی؛ ۴۸ هزار مربی پرورشی در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد هفت هزار نفر در سال تحصیلی جدید بازنشسته می شوند.

باقرزاده افزود: برای جبران بخشی از کمبود مربی پرورشی در آزمون استخدامی سالجاری، ۱۱ هزار مربی پرورشی و فرهنگی جذب خواهند شد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال های گذشته توجه کمی به مراکز فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شده بود اما طی عملکرد دولت سیزدهم توجه به این مراکز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی، مراکز فرهنگی آموزش و پرورش در قانون بودجه ۱۴۰۲مصوب شد.

باقرزاده با اشاره به اهمیت این مراکز فرهنگی برای دانش آموزان گفت: راه اندازی و بهسازی این مراکز، بهترین گزینه و راهگشای برطرف کردن مسایل و مشکلات گریبانگیر در خانواده‌ها است.

وی با اشاره به مشارکت ۵۰ درصدی آموزش‌ و پرورش در ساخت و تجهیز مدارس، بیان کرد: سال گذشته با مشارکت وزارت آموزش و پروش، میزان کمک‌های خیران مدرسه ساز به هشت هزار میلیارد تومان رسید.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

تقدیر از معلمان منتخب و فرهنگی نمونه خراسان شمالی و دیدار با مسوولان آموزشی استان از برنامه های سفر یک روزه معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش به مرکز خراسان شمالی است.

مشاهده صفحه جامع استخدام مربی پرورشی در آموزش و پرورش
مشاهده صفحه جامع اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار