کمبود 170 هزار پرستار/ به ازای هر 508 ایرانی یک تخت بیمارستانی و هر هزار نفر یک پرستار

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کمبود 170 هزار پرستار/ به ازای هر 508 ایرانی یک تخت بیمارستانی و هر هزار نفر یک پرستار

نماینده مردم سمیرم در مجلس می‌گوید بر اساس استانداردها باید به ازای هر هزار نفر، حداقل سه نفر پرستار داشته باشیم اما این میزان در ایران یک نفر است.

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر لزوم اجرای قانون بهره وری و پیشگیری از اضافه کار اجباری پرستاران، گفت: پرستاری شغلی طاقت فرسا و سخت است؛ پرستاران شبانه روز در حال فعالیت و انجام امور بیماران هستند و لحظه ای غفلت آنان جان بیماران را به خطر می اندازد این در حالی است که میزان حقوق و درآمد آنان متناسب با تلاش آنها نبوده و حتی از سوی برخی همراهان بیمار نیز مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

پرستاری باید جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرستاری باید جزو مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد، افزود: متاسفانه با وجود تمامی مشکلاتی که این قشر با آن روبرو هستند، شغل پرستاری هنوز جزو مشاغل سخت قرار نگرفته و این در حالی است که طی سه سال، 17 پرستار جان خود را به علت فشار کاری و شیفت های پی در پی از دست دادند.

تاثیر کمبود 170 هزار پرستار در کشور در اضافه کار اجباری پرستاران

وی کمبود 170 هزار پرستار در کشور را در اضافه کار اجباری پرستاران موثر دانست و گفت: بر اساس استانداردها باید حداقل سه نفر پرستار به ازای هر هزار نفر جمعیت داشته باشیم اما متاسفانه در ایران به ازای هر یک هزار نفر یک پرستار وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، رعایت استاندارد پرستار به تخت بیمارستانی را ضروری دانست و تصریح کرد: بر اساس آمارهای مرکز آمار به ازای هر 508 ایرانی یک تخت بیمارستانی وجود دارد البته وزارت بهداشت در حال ایجاد بیش از 39 هزار و 800 تخت بیمارستانی است دراین رابطه انتظار می رود همزمان با افزایش تخت ها جذب پرستار نیز در دستور کار قرار گیرد.

سازمان امور استخدامی مجوز جذب پرستار را صادر کند

سلیمی با تاکید بر اینکه سازمان امور استخدامی باید مجوز جذب پرستار را صادر کند، گفت: انتظار می رود وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه با تامین بودجه مناسب نسبت به اخذ مجوز از سازمان امور استخدامی برای جذب بیشتر پرستار اقدام کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم، افزود: بدون حضور پرستاران در امور بیماران تاخیر می افتد و نمی توان از کمک پرستاران نیز برای پیشبرد امور استفاده کرد بلکه تنها راهکار جذب پرستار است تا بتوان امور بیماران را به خوبی انجام داد؛ در این رابطه فارغ التحصیلان پرستاری زیادی در کشور داریم و باید جذب آنها در دستور کار قرار گیرد./

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار