کمبود 3 هزار نیروی نگهبان و سرایدار در مدارس خوزستان

دسته ها: اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان می‌گوید: 3 هزار مدرسه خوزستان از کمبود سرایدار و نگهبان رنج می‌برند و دیگر دستگاه‌ها و شرکت‌های فعال در خوزستان باید در موضوع جذب اعتبارات برای استخدام نیروی انسانی مورد نیاز همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خوزستان با دارا بودن جمعیت یک میلیونی دانش آموزی بعد از تهران و خراسان رضوی دارای بزرگ‌ترین جمعیت دانش آموزی کشور است اما با توجه به کمبود تجهیزات، فضای فرسوده و کمبود نیروی انسانی، مدرسه‌های خوزستان همیشه درگیر مشکلات ریز و درشت هستند.

یکی از مسائلی که اخیراً به مشکلات آموزشی خوزستان اضافه شده، سرقت از مدرسه‌های این استان است. در گذشته میزان سرقت فقط محدود به وسایل الکتریکی و الکترونیکی مانند سیستم‌های سرمایشی، رایانه و دستگاه‌های کپی بود اما حالا به دلیل گرانی آهن آلات، سارقان حتی به میز و نیمکت دانش آموزان هم رحم نمی‌کنند.

کمبود 120 سرایدار در مدارس خرمشهر

رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر نیز در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: برخی از مدارس خوزستان به دلیل نداشتن سرایدار، سرقت می‌شوند و ما این موضوع را به مدیران و مسؤولان مربوطه اعلام کردیم.

ناصر علیفر می‌افزاید: بنا بر آخرین آمارگیری انجام شده، 120 مدرسه خرمشهر نیاز به سرایدار و نگهبان دارند و برای حل این مسئله باید نیروهای نگهبان و سرایدار جذب شوند که تاکنون اعتباری برای این کار اختصاص نیافته است.

کمبود 3 هزار سرایدار در مدارس خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز با بیان اینکه برای حل مشکل کمبودها در حوزه سرایدار و نگهبان باید 3 هزار نفر جذب شوند، می‌گوید: در سال‌های اخیر به دلیل کمبود 10 هزار نفری در حوزه آموزش و مدیریت مدارس، تمرکز ما بر جذب این نیروها و برگزاری کلاس‌های درس بود.

محمد تقی‌زاده می‌افزاید: البته باید اعتباراتی را برای جذب نگهبان و سرایدار در مدرسه‌های خوزستان در نظر گرفت که در شرایط فعلی این کار از عهده آموزش و پرورش خوزستان بر نمی‌آید و باید برخی از شرکت‌های ثروتمند استان و یا نهادهای ملی در این راستا گام بردارند.

وی با بیان اینکه برخی از مدارس غیردولتی برای رفع این کمبودها اقدام به نصب سیستم‌های امنیتی و حفاظتی کرده‌اند، می‌گوید: این مدارس با نصب حفاظ و سیستم‌های دزدگیر تا حد زیادی خلاء نبود سرایدار و نگهبان را پر کرده‌اند و باید راهی هم برای حفاظت از وسایل سایر مدارس پیدا کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سرقت از مدرسه‌ها با توجه به محل قرارگیری آنها کوچک و بزرگ است، می‌افزاید: معمولاً سیستم‌های رایانه‌ای و دستگاه‌های تکثیر بیشتر مورد سرقت قرار می‌گیرند و در برخی از مدارس هم به دلیل ارتقای شاخص‌های حفظتی امکان سرقت به پایین ترین حد ممکن رسیده و برخی از سارقان فقط اقدام به سرقت چراغ‌های آنها می‌کنند. برای اطلاع از میزان سرقت‌ها باید نیروی انتظامی آمار مربوطه را ارائه دهد چرا که همه سرقت‌های ریز و درشت به نیروی انتظامی گزارش می‌شوند تا اقدامات مربوطه را انجام دهند.

اخبار استان اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار