کنسرت، ترویج موسیقی در بدترین حالت آن است

دسته ها: اخبار

به گزارش ایسنا، آیت الله «سیداحمد علم الهدی» در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا (رع) برگزار شد، اظهار کرد: فقهای عالیقدر خبرگان رهبری به عنوان نمایندگان ملت و مردم نشان دادند که در برابر فشارهای بیرونی تأثیرپذیر نیستند و ذره ای هم زاویه با نظام و رهبری را تحمل نمی کنند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: نهاد مقدس خبرگان رهبری، نهادی است که هم در جهت تداوم اهداف انقلاب و هم در جهت حفظ مشروعیت نظام تلاش و پاسداری می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روسای خبرگان رهبری تا به امروز، شخصیت های وارسته ای از جهت فقاهت، عناصر سابقه دار و از یاران دیرین امام بزرگوار بودند که از آغاز نهضت امام(ره)، جریان انقلاب را در یک عمر بالای 50 ساله رصد و دنبال کردند.

وی افزود: آیت الله یزدی در انتخابات خبرگان رهبری، جایگزین فقیه بزرگوار مهدوی کنی شد، ایشان از یاران صدیق امام(ره) و در دوران مبارزه با طاغوت و از پرونده درخشان مبارزاتی ارزشمند با نظام شاهنشاهی برخوردار است.

علم الهدی خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی سالیان سال در تبعیدگاه شاهنشاهی به سر بردند و از اول پیروزی انقلاب به عنوان سرباز فداکار در همه ی شرایط، خالصانه در خدمت امام(ره) بودند.

امام جمعه ی مشهد با اشاره به نطق های پیش از دستور اجلاس خبرگان رهبری گفت: فقهای مردم در خبرگان نگرانی خودشان را نسبت به مسائل اقتصادی و فرهنگی به مقام معظم رهبری اعلام داشتند و ایشان نیز رهنمودهای لازم را در این باره ارائه دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری هر سال در اجلاس خبرگان رهبری، رهنمودهای اصلی، اساسی و ریشه ای را متناسب با انقلاب ارائه می دهند.

وی با اشاره به معرفی 3 جریان فکری انحرافی در سخنان مقام معظم رهبری افزود: این جریان های فکری انحرافی سوغات و نتیجه جنگ نرم و تهاجم دشمن است که در جامعه به وجود آمده است.

علم الهدی ادامه داد: جریان نخست آن است که یک عده راه افتاده اند و می گویند ما جمهوری اسلامی داریم و اسلام یک پهنه و گستره ی عظیمی دارد و باید به حداقلی از دین که با سلیقه ها، علایق و سیاست ها تطبیق می کند، اکتفا کرد.

امام جمعه ی مشهد خاطرنشان کرد: در این نظام، باید اسلام از تمامی احکام و مستحبات پیاده شود، اما دین حداقلی مطلوب ما نیست.

این همه شهید دادیم که بساط خوشگذرانی در کشور پیاده نشود

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این همه در برابر کفار دنیا ایستاده ایم و شهید دادیم برای این است که دین حداقلی نداشته باشیم و بساط تسامح و تساهل وخوشگذرانی در کشور پیاده نشود.

وی تصریح کرد: دو هفته پیش، در همین شهر بر سر یک کنسرت چنان سر و صدایی به راه انداخته شد تا یک عده بیایند و در حریم امام رضا(ع) مطربی کنند.

علم الهدی با اشاره به این که «کنسرت با موسیقی متفاوت است»، افزود: کنسرت، ترویج موسیقی در بدترین حالتش است و 10 سالی است که در این شهر کنسرت برگزار نشده اما یک عده آمدند تا این سد را بشکنند و در فضای مجازی و روزنامه ها موجی به راه انداختند.

امام جمعه مشهد افزود: دین حداقلی مقصود ما نیست بلکه اسلام جامع مقصود ماست.

دشمن می خواهد روحیه شهوترانی و بی بند و باری در محیط دانشگاه رایج شود

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دومین جریان انحرافی، انفعال در برابر اسلام هراسی دشمن است و دشمن با نشان دادن شقی ترین چهره های ضد اسلامی و راه اندازی گروه های تروریستی، تکفیری معتقدند که نباید از حرام خدا و از حجاب اسلامی حرفی زد.

وی خاطرنشان کرد: این جریان با انفعال در برابر اسلام هراسی دشمن در این راه پیش می روند و معتقد است که باید از اسلام دست برداریم، به این بهانه که جوانان ما از اسلام نترسند.

علم الهدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «انفعال در برابر اسلام هراسی صحیح نیست»، افزود: آیه 91 سوره ی حجر اشاره می کند که یک عده تفرقه افکن به دنبال پاره کردن بند اسلام هستند تا انسجام مسلمین را از بین ببرند.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: این جریان بخشی از قرآن را قبول دارند و بخشی از آن را رد می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که «دشمن می خواهد اسلام را براندازی کند تا دیگران به اسلام گرایش پیدا نکنند»، ادامه داد: آنان در همین راستا می خواهند شهوت رانی و بی بند و باری در محیط مقدس دانشگاه اجرایی شود، چون به عقیده ی برخی باید از اسلام دست برداشت تا جوانان از اسلام نترسند.

وی با طرح این پرسش که «آیا ما باید شبیه جوانانی شویم که شهوت دارند و یا جوانان باید زیر پوشش اسلام در آیند؟»، گفت: این عده معتقدند که جوانان نباید از اسم اسلام یا خود اسلام بترسند، در حقیقت اینان از راه تزریق غیر اسلام به جوانان، آنان را گمراه می کنند.

علم الهدی افزود: جریان سوم انحرافی دیگر، آن است که یک عده حرکت های سیاسی ضد نظام را ترویج می دهند و نظام و رهبری را در روزنامه ها و فضای مجازی تضعیف می کنند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: وقتی از آنان پرسیده می شود، چرا با نظام مخالفت می کنید، می گویند منظور ما تغییر نظام و انقلاب نیست بلکه تغییر رفتار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اینان فکر می کنند می توانند سر بنده آخوند را کلاه بگذارند، در واقع آنان به دنبال تغییر انقلاب و نظام هستند، اما از ترس آن که به عنوان ضد انقلاب دستگیر شوند، مدعی هستند که به دنبال تغییر رفتارند نه تغییر نظام.

اخبار