کیفی‌ترین دانشگاه‌های کشور کدامند؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

کیفی‌ترین دانشگاه‌های کشور کدامند؟

مجری اولین نظام رتبه‌بندی ملی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: بررسی مقالات اسکوپوس 89 دانشگاه ایران طی 5 سال اخیر نشان می‌دهد که 100 درصد دانشگاه‌ها از لحاظ کمیت تولید علم رشد داشته‌اند. در تولید علم فناورانه و نوآورانه و کیفیت تولید علم 80 درصد دانشگاه‌ها و در توسعه تعاملات علمی نیز 75 درصد آنها رشد کرده‌اند.

دکتر علی گزنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مطابق با استانداردهای بین‌المللی نظام‌های رتبه‌بندی باید از شفافیت برخوردار بوده، از داده‌های معتبر برای رتبه‌بندی استفاده کنند و از شاخص‌های مناسبی برای سنجش آنچه ادعای ارزیابی آن را دارند، بهره جویند.

عضو هیات علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری گفت: شفافیت استانداردی است که اطلاعات رتبه‌بندی را به فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف در جهت بهبود وضعیت موجود تبدیل می‌کند. شفافیت یعنی هر کسی مبتنی بر داده‌ها و روش‌شناسی رتبه‌بندی به همان نتایج دست یابد. از همین روست که دسترس‌پذیر کردن داده‌های رتبه‌بندی هم فرصت بهبود دانشگاه را بالفعل می‌کند و هم از اعتبار رتبه‌بندی حکایت می‌کند. دسترس‌پذیر کردن داده‌ها هم شامل داده‌های خام اولیه و هم داده‌های پردازش شده توسط نظام رتبه‌بندی می‌شوند.

مجری طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام در ISC افزود: هر دانشگاه نقاط قوت منحصربفردی دارد که به شکل دانش قابل انتقال است که در مدیریت دانش آن را انتقال بهترین تجربیات می‌نامند، اما قبل از آن نیازمند آگاهی از نقاط قوت یا برتری در مقایسه با سایرین هستیم. رتبه‌بندی در رشته‌های موضوعی و همچنین بر حسب معیارها و شاخص‌ها این فرصت را بالفعل می‌کند.

دکتر گزنی گفت: به‌روز بودن اطلاعات رتبه‌بندی اهمیت زیادی دارد، این روزآمدی به دانشگاه‌ها کمک خواهد کرد تا نتایج برنامه‌ریزی در جهت بهبود عملکرد را به صورت ملموس مشاهده کنند و متناسب با آن دانشگاه را در چرخه بهبود مستمر قرار دهند. در این معنا رتبه‌بندی بازخوردی است که هدفش ارتقای کیفیت دانشگاه است. این مهم در سطح ملی اهمیتی فراتر از سطح بین‌الملل دارد، زیرا نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی بیش از هر چیز بدنبال معرفی دانشگاه‌های برتر هستند، اما یکی از مهمترین اهداف یک نظام رتبه‌بندی ملی، ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه با هدف بهبود وضعیت آموزش عالی در آن کشور است.

وی خاطرنشان کرد: پایش مداوم سیر تحولات در علم دنیا، اسناد بالادستی و سیاستگذاری‌های علمی و فناوری کشور یک نظام رتبه‌بندی در سطح ملی را پویاتر می‌کند. نظام آینده‌پژوهی دانش و فناوری (SciVisions.com) در حال رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی کشور بر اساس نقشه جامع علمی کشور و نیز متناسب با روند تحولات در علم دنیا است که نتایج آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

دکتر گزنی گفت: در گزارش پیش رو برای اولین بار داده‌های اسکوپوس مبنای یک رتبه‌بندی ملی قرار گرفت. بر اساس فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه در 5 محور کمیت علم، کیفیت علم، تولید علم فناورانه و نوآورانه، فعالیت‌های اجتماعی، دیپلماسی علمی و کیفیت محتوای علم، 89 دانشگاه کشور رتبه‌بندی شدند. این 5 محور از 25 شاخص تشکیل شده‌اند.

وی گفت: اطلاعات رتبه‌بندی بر اساس آن دسته از مقالات دانشگاه‌های کشور است که در مجلات و کنفرانس‌های نمایه‌شده در پایگاه استنادی اسکوپوس در دوره زمانی 2013 تا 2017 منتشر شده‌اند. به غیر از شاخص‌های رشد، برای هر شاخص متوسط فعالیت دانشگاه در همین دوره پنج ساله مبنای رتبه‌بندی قرار گرفت. برای شاخص رشد، متوسط عملکرد دانشگاه در شاخص در دوره زمانی 2013 تا 2015 به 2015 تا 2017 محاسبه شد.

دکتر گزنی افزود: اگر اندازه دانشگاه‌ها در یک نظام رتبه‌بندی کنترل نشود، آن‌گاه دانشگاه‌های بزرگتر به‌راحتی از نقاط قوت و ضعف‌شان مطلع نخواهند شد و همچنین دانشگاه‌های متوسط و کوچکتر نیز از میزان پیشرفت‌شان آگاهی نخواهند یافت. در رتبه‌بندی سای ویژنز 40 درصد شاخص‌ها نسبی و 60 درصد آنها مطلق هستند. برخلاف شاخص‌های مطلق، شاخص‌های نسبی تحت تاثیر اندازه دانشگاه قرار نمی‌گیرند. به عنوان مثال، سهم مقالات 10 درصد برتر از کل تولید علم دانشگاه یک شاخص نسبی است؛ زیرا در سنجش، اندازه دانشگاه بر مقدار آن تاثیری ندارد.

وی گفت: علاوه بر رتبه‌بندی کلی بر حسب نوع دانشگاه، رتبه‌بندی بر اساس حوزه‌های موضوعی علوم پایه، پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، اجتماعی و انسانی نیز صورت گرفت. همچنین رتبه‌بندی بر اساس هر یک از محورهای 5 گانه کمیت علم، کیفیت علم، تولید علم فناورانه و نوآورانه، فعالیت‌های اجتماعی، دیپلماسی علمی و کیفیت محتوای علم نیز صورت پذیرفت. چنین نگرشی در رتبه‌بندی، نقاط قوت دانشگاه‌ها در مقایسه با یکدیگر را نمایان می‌کند.

گزنی افزود: در این رتبه‌بندی علوم انسانی شامل رشته‌های موضوعی مانند تاریخ، فلسفه، ادبیات، زبان‌شناسی، شعر، اخلاق، هنر و معماری می‌شود و علوم اجتماعی رشته‌های موضوعی مانند روانشناسی، علوم رفتاری، تجارت، کسب‌وکار، اقتصاد، مدیریت، آموزش، مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، حقوق، روابط بین‌الملل، علوم سیاسی، جغرافیا، برنامه‌ریزی و توسعه، مطالعات شهری، ارتباطات، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، رسانه، مطالعات فرهنگی، گردشگری و تحقیق در عملیات را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و همچنین صنعتی کشور در نشریات حوزه علوم اجتماعی نیز نتایج تحقیقاتشان را منتشر می‌کنند که علت آن، هم بافت برخی رشته‌ها و همچنین ماهیت بین رشته‌ای بودن علم است. دلیل رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی در فنی و مهندسی نیز انتشار بخش قابل قبولی از نتایج پژوهش‌هایشان در مجلات فنی و مهندسی و وجود برخی رشته‌ها در این دانشگاه‌ها است.

جدول شاخص‌ها و معیارهای رتبه‌بندی

معیار

شاخص

وزن

کمیت علم

حجم تولید علم

%9

رشد حجم تولید علم

%1

حجم تولید علم در مجلات 10% برتر

%4

سهم تولید علم در مجلات 10% برتر از کل تولید علم

%2.5

کیفیت علم

استنادها

%8.5

شاخص هرش پنج ساله

%6

مقالات 10% برتر

%3

سهم مقالات 10% برتر از کل تولید علم

%4

متوسط استناد نرمال شده

%10

رشد متوسط استناد نرمال شده

%2

علم فناورانه و نوآورانه

مشارکت با صنعت

%7

رشد مشارکت صنعتی

%3

سهم مشارکت با صنعت از کل تولید علم

%4

تعداد استنادهای دریافتی از اختراعات ثبت شده

%6

فعالیت‌های اجتماعی

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌ها

%3

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌های محلی

%0.25

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه های معتبر بین‌المللی

%0.25

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌های معتبر منطقه‌ای

%0.25

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌های معتبر ملی

%0.25

متوسط بازنمایی نرمال شده نتایج پژوهش در رسانه‌ها

%3

دیپلماسی علمی

حجم مشارکت بین‌الملل در تولید علم

%10

سهم مقالات با مشارکت بین‌المللی از کل مقالات

%4

رشد سهم مقالات با مشارکت بین‌الملل از کل مقالات

%4

کیفیت محتوایی علم

بازدید محتوای علم

%2.5

متوسط نرمال شده بازدید محتوای علم

%2.5

جدول شرح شاخص‌های رتبه‌بندی

رشد حجم تولید علم: رشد تعداد مقالات

حجم تولید علم: تعداد مقالات منتشر شده در مجلات و کنفرانس‌های نمایه شده در پایگاه اسکوپوس

حجم تولید علم در مجلات 10% برتر: تعداد مقالات منتشر شده در مجلات 10% برتر بر حسب سایت اسکُر

سهم تولید علم در مجلات 10% برتر از کل تولید علم: سهم مقالات منتشرشده در مجلات 10% برتر از کل مقالات دانشگاه

استنادها: تعداد کل استنادهای صورت گرفته به مقالات 2013 تا 2017

شاخص هرش پنج ساله: اچ ایندکس 5 ساله مقالات دانشگاه

مقالات 10% برتر: تعداد مقالاتی که برحسب استنادهای دریافتی در دسته مقالات 10% برتر قرار گرفته‌اند.

سهم مقالات 10% برتر از کل تولید علم: سهم مقالات 10% برتر از کل مقالات دانشگاه

متوسط استناد نرمال شده: متوسط استناد نرمال شده هر مقاله دانشگاه برحسب سال و رشته انتشار به کل مقالات دانشگاه

رشد متوسط استناد نرمال شده: میزان رشد متوسط استناد نرمال شده

مشارکت با صنعت: تعداد مقالات مشترک با بخش صنعت

رشد مشارکت صنعتی: رشد تعداد مقالات مشترک با بخش صنعت

سهم مشارکت با صنعت از کل تولید علم: سهم مقالات مشترک با بخش صنعت از کل مقالات دانشگاه

تعداد استنادهای دریافتی از اختراعات ثبت شده: تعداد استنادهای صورت گرفته از اختراعات ثبت شده در نظام‌های ثبت اختراعات دنیا (WIPO, USPTO, EPO, JPO & UKIPO) به مقالات دانشگاه

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌ها: تعداد پژوهش‌های دانشگاه که از طریق رسانه‌های معتبر برای جامعه اطلاع‌رسانی شده‌اند.

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌های محلی: تعداد پژوهش‌های دانشگاه که از طریق رسانه‌های محلی برای جامعه اطلاع‌رسانی شده‌اند.

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌های معتبر بین‌المللی: تعداد پژوهش‌های دانشگاه که از طریق رسانه‌های معتبر بین‌المللی برای جامعه اطلاع‌رسانی شده‌اند.

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌های معتبر منطقه‌ای: تعداد پژوهش‌های دانشگاه که از طریق رسانه‌های معتبر منطقه‌ای برای جامعه اطلاع‌رسانی شده‌اند.

بازنمایی نتایج پژوهش در رسانه‌های معتبر ملی: تعداد پژوهش‌های دانشگاه که از طریق رسانه‌های معتبر ملی برای جامعه اطلاع‌رسانی شده‌اند.

متوسط بازنمایی نرمال‌شده نتایج پژوهش در رسانه‌ها: متوسط بازنمایی نرمال‌شده بر اساس سال و رشته موضوعی پژوهش و همچنین نوع رسانه

حجم مشارکت بین‌الملل در تولید علم: تعداد مقالات منتشرشده با مشارکت بین‌المللی

سهم مقالات با مشارکت بین‌المللی از کل مقالات: سهم مقالات با مشارکت بین‌المللی از کل مقالات دانشگاه

رشد سهم مقالات با مشارکت بین‌الملل از کل مقالات: رشد تعداد مقالات حاصل مشارکت بین‌المللی

بازدید محتوای علم: میزان مشاهده مقالات دانشگاه در اسکوپوس

متوسط نرمال شده بازدید محتوای علم: متوسط نرمال شده میزان مشاهده مقالات دانشگاه برحسب رشته موضوعی و سال انتشار مقاله در اسکوپوس

نتایج رتبه‌بندی

گزنی گفت: رتبه هر دانشگاه بر اساس دامنه امتیاز کسب‌شده تعیین شد و دانشگاه‌هایی که امتیاز آنها در یک محدوده بود، در یک رتبه قرار گرفتند که نشان از هم سطح بودن آنها دارد. متناسب با عملکرد هر دانشگاه، امتیاز دانشگاه می‌تواند بین یک تا 100 باشد. برای طبقه‌بندی ارقام اعشاری امتیازها گرد شدند. به عنوان مثال 40.4 به 40 و 40.6 به 41 تبدیل شد. فواصل طبقات 5 در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: 10 دانشگاه برتر در هر گروه در جداول نشان داده شده‌اند. فهرست کامل دانشگاه‌ها به همراه ریز امتیاز آنها در لینک www.scivisions.com/rank.xlsx قابل دسترس است.

رتبه دانشگاه‌های علوم پزشکی

دانشگاه‌های برتر پزشکی – تمامی رشته‌ها – کلیه معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

4

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

4

دانشگاه علوم پزشکی اراک

6

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

6

دانشگاه علوم پزشکی البرز

6

دانشگاه علوم پزشکی ایران

6

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

6

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

دانشگاه‌های برتر پزشکی – تمامی رشته‌ها – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

2

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

4

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

4

دانشگاه علوم پزشکی ایران

4

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

4

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

8

دانشگاه علوم پزشکی البرز

9

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

9

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

9

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

دانشگاه‌های برتر پزشکی – تمامی رشته‌ها – تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

1

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی اراک

4

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

4

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

6

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

6

دانشگاه علوم پزشکی ایران

6

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

6

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

10

دانشگاه علوم پزشکی البرز

10

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دانشگاه‌های برتر پزشکی – تمامی رشته‌ها – فعالیت اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

1

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

3

دانشگاه علوم پزشکی تهران

4

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

5

دانشگاه علوم پزشکی بابل

6

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

7

دانشگاه علوم پزشکی البرز

7

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

9

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

9

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

9

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

دانشگاه‌های برتر پزشکی – تمامی رشته‌ها – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

3

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

5

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

5

دانشگاه علوم پزشکی ایران

5

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

8

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

9

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

9

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دانشگاه‌های برتر پزشکی – تمامی رشته‌ها – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی اراک

3

دانشگاه علوم پزشکی البرز

3

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

3

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

6

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

6

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

8

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

8

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

10

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

10

دانشگاه علوم پزشکی لرستان

دانشگاه‌های برتر پزشکی – تمامی رشته‌ها -کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی اراک

4

دانشگاه علوم پزشکی البرز

4

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

6

دانشگاه علوم پزشکی ایران

6

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

6

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

6

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

10

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

10

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

10

دانشگاه علوم پزشکی سمنان

10

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

رتبه دانشگاه‌های جامع

دانشگاه‌های برتر جامع – تمامی رشته‌ها – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه شهید بهشتی

4

دانشگاه تبریز

4

دانشگاه شیراز

4

دانشگاه فردوسی مشهد

7

دانشگاه کاشان

8

دانشگاه گیلان

8

دانشگاه یاسوج

10

دانشگاه اصفهان

10

دانشگاه الزهرا (س)

10

دانشگاه بوعلی سینا

10

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

10

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

10

دانشگاه خوارزمی

10

دانشگاه رازی

10

دانشگاه زنجان

10

دانشگاه سمنان

10

دانشگاه شهید باهنر کرمان

10

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

10

دانشگاه قم

10

دانشگاه مازندران

10

دانشگاه یزد

دانشگاه‌های برتر جامع – تمامی رشته‌ها – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تبریز

3

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

3

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه شهید بهشتی

3

دانشگاه شیراز

3

دانشگاه قم

3

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری

3

دانشگاه گیلان

10

دانشگاه علامه طباطبایی

10

دانشگاه فردوسی مشهد

10

دانشگاه کاشان

دانشگاه‌های برتر جامع – تمامی رشته‌ها – تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه شهید بهشتی

3

دانشگاه فردوسی مشهد

4

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه اصفهان

5

دانشگاه زابل

5

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

8

دانشگاه تبریز

8

دانشگاه شیراز

10

دانشگاه خوارزمی

دانشگاه‌های برتر جامع – تمامی رشته‌ها – فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه اراک

1

دانشگاه سیستان و بلوچستان

1

دانشگاه علامه طباطبایی

1

دانشگاه مازندران

1

دانشگاه یاسوج

6

دانشگاه تهران

7

دانشگاه کاشان

8

دانشگاه الزهرا (س)

8

دانشگاه شهید چمران اهواز

10

دانشگاه شهید بهشتی

10

دانشگاه شیراز

دانشگاه‌های برتر جامع – تمامی رشته‌ها – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه شیراز

4

دانشگاه تبریز

4

دانشگاه فردوسی مشهد

6

دانشگاه شهید بهشتی

7

دانشگاه کاشان

8

دانشگاه اصفهان

8

دانشگاه بوعلی سینا

8

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

8

دانشگاه رازی

8

دانشگاه سمنان

8

دانشگاه شهید باهنر کرمان

8

دانشگاه قم

8

دانشگاه گیلان

8

دانشگاه یزد

دانشگاه‌های برتر جامع – تمامی رشته‌ها – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه یاسوج

3

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

4

دانشگاه کاشان

6

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه شهید بهشتی

7

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه فردوسی مشهد

10

دانشگاه بوعلی سینا

10

دانشگاه سمنان

10

دانشگاه گیلان

10

دانشگاه مازندران

دانشگاه‌های برتر جامع – تمامی رشته‌ها – تمامی کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه زابل

4

دانشگاه شاهد

4

دانشگاه شهید بهشتی

6

دانشگاه تبریز

6

دانشگاه شیراز

6

دانشگاه فردوسی مشهد

6

دانشگاه یزد

10

دانشگاه اصفهان

10

دانشگاه الزهرا (س)

10

دانشگاه علامه طباطبایی

رتبه دانشگاه‌های صنعتی

دانشگاه‌های برتر صنعتی- تمامی رشته‌ها – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

1

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه صنعتی اصفهان

4

دانشگاه علم و صنعت ایران

5

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

6

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

6

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

6

دانشگاه صنعت نفت

9

دانشگاه صنعتی سهند

9

دانشگاه صنعتی شیراز

دانشگاه‌های برتر صنعتی- تمامی رشته‌ها – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی شریف

2

دانشگاه صنعتی اصفهان

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

4

دانشگاه علم و صنعت ایران

5

دانشگاه صنعت نفت

6

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

7

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

7

دانشگاه صنعتی شاهرود

7

دانشگاه صنعتی شیراز

10

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه‌های برتر صنعتی- تمامی رشته‌ها – تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی شریف

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعت نفت

4

دانشگاه صنعتی اصفهان

5

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

6

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

7

دانشگاه علم و صنعت ایران

8

دانشگاه صنعتی سهند

9

دانشگاه صنعتی شیراز

10

دانشگاه صنعتی شاهرود

10

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه‌های برتر صنعتی- تمامی رشته‌ها – فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

2

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

4

دانشگاه صنعتی اصفهان

5

دانشگاه صنعت نفت

6

دانشگاه صنعتی شیراز

7

دانشگاه صنعتی سهند

7

دانشگاه علم و صنعت ایران

9

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

9

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه‌های برتر صنعتی- تمامی رشته‌ها – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

2

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه صنعتی اصفهان

4

دانشگاه علم و صنعت ایران

5

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

6

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

7

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

7

دانشگاه صنعتی سهند

7

دانشگاه صنعتی شیراز

10

دانشگاه صنعتی شاهرود

10

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

دانشگاه‌های برتر صنعتی- تمامی رشته‌ها – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی اصفهان

3

دانشگاه صنعتی شریف

5

دانشگاه علم و صنعت ایران

6

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

7

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

7

دانشگاه صنعت نفت

9

دانشگاه صنعتی سهند

9

دانشگاه صنعتی شیراز

دانشگاه‌های برتر صنعتی- تمامی رشته‌ها -کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی اصفهان

1

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

4

دانشگاه علم و صنعت ایران

5

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان

6

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

7

دانشگاه صنعتی سهند

7

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

9

دانشگاه صنعت نفت

9

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

رتبه دانشگاه‌های برتر  تمامی دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم اجتماعی – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه علوم پزشکی تهران

6

دانشگاه اصفهان

6

دانشگاه علم و صنعت ایران

8

دانشگاه شهید بهشتی

8

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

8

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم انسانی – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه اصفهان

2

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه شیراز

6

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پایه – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه صنعتی اصفهان

4

دانشگاه علوم پزشکی تهران

6

دانشگاه تربیت مدرس

7

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

7

دانشگاه علم و صنعت ایران

7

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پزشکی – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

4

دانشگاه علوم پزشکی اراک

4

دانشگاه علوم پزشکی البرز

6

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

6

دانشگاه علوم پزشکی ایران

6

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

9

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

9

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

9

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه فردوسی مشهد

4

دانشگاه شیراز

5

دانشگاه تبریز

5

دانشگاه شهرکرد

5

دانشگاه شهید بهشتی

5

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

9

دانشگاه مازندران

10

دانشگاه ارومیه

10

دانشگاه شهید باهنر کرمان

10

دانشگاه کردستان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه فنی و مهندسی – تمامی معیارها

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه صنعتی اصفهان

5

دانشگاه علم و صنعت ایران

6

دانشگاه تربیت مدرس

6

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

6

دانشگاه فردوسی مشهد

9

دانشگاه تبریز

9

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

9

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم اجتماعی – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی ایران

3

دانشگاه علوم پزشکی تهران

4

دانشگاه صنعتی شریف

5

دانشگاه تبریز

5

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه شهید بهشتی

5

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

5

دانشگاه علم و صنعت ایران

10

دانشگاه علامه طباطبایی

10

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم انسانی – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه شیراز

2

دانشگاه فردوسی مشهد

4

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه اصفهان

6

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پایه – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه صنعتی اصفهان

4

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

5

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

7

دانشگاه علم و صنعت ایران

7

دانشگاه علوم پزشکی تهران

7

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

7

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پزشکی – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی البرز

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

2

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

5

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

6

دانشگاه علوم پزشکی ایران

7

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

7

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

9

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

9

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

9

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

9

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

9

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه شیراز

3

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه تبریز

5

دانشگاه سمنان

5

دانشگاه شهید بهشتی

8

دانشگاه اصفهان

8

دانشگاه زابل

8

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه فنی و مهندسی – دیپلماسی علمی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

4

دانشگاه صنعتی اصفهان

5

دانشگاه علم و صنعت ایران

6

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان

7

دانشگاه تربیت مدرس

7

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

7

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم اجتماعی – تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه صنعتی شریف

2

دانشگاه اصفهان

3

دانشگاه تهران

4

دانشگاه یزد

5

دانشگاه خوارزمی

6

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پایه – تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

4

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

6

دانشگاه صنعتی اصفهان

6

دانشگاه علوم پزشکی تهران

6

دانشگاه فردوسی مشهد

9

دانشگاه صنعت نفت

10

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پزشکی – تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

1

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی اراک

4

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

5

دانشگاه علوم پزشکی ایران

5

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

5

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

8

دانشگاه علوم پزشکی البرز

8

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

10

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

10

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی -تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه خوارزمی

2

دانشگاه شهرکرد

4

دانشگاه شاهد

4

دانشگاه مازندران

6

دانشگاه تربیت مدرس

7

دانشگاه تبریز

8

دانشگاه شیراز

9

دانشگاه ایلام

9

دانشگاه زابل

9

دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه فنی و مهندسی – تولید علم فناورانه و نوآورانه

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

1

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه صنعتی اصفهان

5

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

5

دانشگاه صنعت نفت

7

دانشگاه شهید بهشتی

7

دانشگاه فردوسی مشهد

9

دانشگاه صنعتی سهند

10

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

10

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم اجتماعی – فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

3

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

4

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه علوم پزشکی تهران

4

دانشگاه یزد

7

دانشگاه فردوسی مشهد

8

دانشگاه ارومیه

8

دانشگاه شیراز

8

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم انسانی -فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه اصفهان

2

دانشگاه شیراز

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پایه -فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی تهران

3

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

4

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

5

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

6

دانشگاه صنعتی شریف

6

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

8

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

8

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

8

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پزشکی – فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

3

دانشگاه علوم پزشکی بابل

4

دانشگاه علوم پزشکی قزوین

5

دانشگاه علوم پزشکی البرز

5

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی

5

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

8

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

8

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

10

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10

دانشگاه علوم پزشکی ایران

10

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی – فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه فردوسی مشهد

3

دانشگاه گیلان

4

دانشگاه ارومیه

5

دانشگاه بوعلی سینا

5

دانشگاه شاهد

5

دانشگاه شهرکرد

8

دانشگاه اصفهان

8

دانشگاه تبریز

8

دانشگاه شهید بهشتی

8

دانشگاه شیراز

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم فنی و مهندسی – فعالیت‌های اجتماعی

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه علوم پزشکی تهران

5

دانشگاه شهید چمران اهواز

6

دانشگاه صنعتی اصفهان

6

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

6

دانشگاه کاشان

6

دانشگاه لرستان

10

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم اجتماعی – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

2

دانشگاه صنعتی شریف

2

دانشگاه علوم پزشکی تهران

6

دانشگاه اصفهان

6

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

6

دانشگاه علم و صنعت ایران

6

دانشگاه فردوسی مشهد

10

دانشگاه شهید بهشتی

10

دانشگاه شیراز

10

دانشگاه صنعتی اصفهان

10

دانشگاه علامه طباطبایی

10

دانشگاه علوم پزشکی ایران

10

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

10

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم انسانی – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه اصفهان

3

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه شیراز

4

دانشگاه فردوسی مشهد

6

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پایه – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

2

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه صنعتی اصفهان

6

دانشگاه علم و صنعت ایران

7

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه فردوسی مشهد

9

دانشگاه تبریز

9

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پزشکی – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

4

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

5

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

5

دانشگاه علوم پزشکی ایران

8

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

9

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

9

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه شیراز

3

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

6

دانشگاه شهید بهشتی

7

دانشگاه ارومیه

7

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه کردستان

10

دانشگاه رازی

10

دانشگاه زنجان

10

دانشگاه شهرکرد

10

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه فنی و مهندسی – کمیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه علم و صنعت ایران

5

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه صنعتی اصفهان

7

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

7

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه فردوسی مشهد

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم اجتماعی – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

2

دانشگاه صنعتی شریف

4

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه علم و صنعت ایران

6

دانشگاه علوم پزشکی تهران

7

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه صنعتی اصفهان

7

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

10

دانشگاه شهید بهشتی

10

دانشگاه علامه طباطبایی

10

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم انسانی – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه اصفهان

2

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه علامه طباطبایی

6

دانشگاه شیراز

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پایه – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

3

دانشگاه صنعتی اصفهان

3

دانشگاه صنعتی شریف

5

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

5

دانشگاه علوم پزشکی تهران

5

دانشگاه یاسوج

9

دانشگاه علم و صنعت ایران

10

دانشگاه تبریز

10

دانشگاه کاشان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پزشکی – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی اراک

3

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

4

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

4

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

6

دانشگاه علوم پزشکی البرز

6

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

8

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

9

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

9

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

9

دانشگاه علوم پزشکی لرستان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی -کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

3

دانشگاه مازندران

5

دانشگاه شهید بهشتی

5

دانشگاه شیراز

5

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه کردستان

9

دانشگاه تبریز

9

دانشگاه شهرکرد

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه فنی و مهندسی – کیفیت تولید علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

1

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

3

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه یاسوج

5

دانشگاه صنعتی اصفهان

5

دانشگاه صنعتی شریف

5

دانشگاه علم و صنعت ایران

8

دانشگاه تربیت مدرس

8

دانشگاه کاشان

10

دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

10

دانشگاه تبریز

10

دانشگاه علوم پزشکی تهران

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم اجتماعی -کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

4

دانشگاه علوم پزشکی ایران

5

دانشگاه تربیت مدرس

5

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

7

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

7

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

9

دانشگاه شهید باهنر کرمان

9

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

9

دانشگاه علامه طباطبایی

9

دانشگاه علم و صنعت ایران

9

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم انسانی – کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه شیراز

3

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه اصفهان

5

دانشگاه علامه طباطبایی

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پایه -کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

3

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

4

دانشگاه تربیت مدرس

4

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

6

دانشگاه صنعتی اصفهان

6

دانشگاه علوم پزشکی البرز

8

دانشگاه صنعتی شریف

8

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

8

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

8

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

8

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم پزشکی – کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه علوم پزشکی تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی اراک

3

دانشگاه علوم پزشکی گلستان

5

دانشگاه علوم پزشکی البرز

6

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

7

دانشگاه علوم پزشکی ایران

7

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

7

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

10

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

10

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

10

دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج)

10

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی – کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه زابل

4

دانشگاه فردوسی مشهد

5

دانشگاه شهید بهشتی

5

دانشگاه شیراز

7

دانشگاه اصفهان

7

دانشگاه تبریز

7

دانشگاه شاهد

7

دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه فنی و مهندسی – کیفیت محتوایی علم

رتبه

نام

1

دانشگاه تهران

2

دانشگاه علوم پزشکی تهران

3

دانشگاه تربیت مدرس

3

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

3

دانشگاه صنعتی شریف

3

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

3

دانشگاه علوم پزشکی شیراز

8

دانشگاه علوم پزشکی  تبریز

9

دانشگاه علم و صنعت ایران

9

دانشگاه علوم پزشکی کردستان

انتهای پیام

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار