کینه ورزی کاربران گوگل علیه اپل به Google Maps کشیده شد

دسته ها: اخبار

مخالفت های کاربران گوگل با اپل و جدال های کاربران سرویس های ارائه شده توسط این دو شرکت مسئله جدیدی نیست و شاید هر طرفدار دو آتشه ای درگیر بحث های داغ و جذاب پیرامون این دو شرکت باشد. اما به تازگی شاهد یک اقدام عجیب هستیم که نمود آشکار آن بصورت یک تصویر غیر اخلاقی بر روی سرویس Google Maps آشکار شده است. البته گوگل هیچ تقصیری به گردن نگرفته. جزییات بیشتر پیرامون این اقدام را در این مطلب بخوانید.

از کاربران گوگل هستید؟ خب پس حتما باید راجع به این اقدام جدید بر روی گوگل مپس بدانید! به تازگی شکل لوگوی اختصاصی اندروید (Bugdroid/Android Bot) که در حال ادرار کردن بر روی لوگوی اپل میباشد در حوالی شهر راوالپیندی بر روی نقشه کشور پاکستان ظاهر شده است. این ساختار گرافیکی غیر اخلاقی اولین بار در هفته اخیر توسط تیم طراحی TeamAndroid کشف شد و به وبسایت مشبل گزارش گردید. مشخص نیست. ناچارا ایمیلی به تیم پشتیبانی گوگل مپس ارسال کردیم تا جزییات این اقدام را جویا شویم. به گفته مسئولان گوگل این نقشه با استفاده از نرم افزار Maps Tools به نقشه های گوگل اضافه شده است. این نرم افزار بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد تا محل زندگی و یا آدرس شرکت تجاری خود را در نقشه بصورت رایگان ثبت کنند. به گفته مسئولان پشتیبانی سرویس های نقشه گوگل، این نشان نیز بصورتی که در زیر مشاهده میکنید توسط کاربران بر روی نقشه قرار میگیرد. شایان ذکر است که این نشان گرافیکی هنوز هم بر روی نسخه های موبایل و رومیزی گوگل مپس قابل مشاهده است و با توجه به متن باز بودن منابع سرویس Google Maps هنوز از سرویس حذف نگردیده.

توجه کنید که با استفاده از نرم افزار Maps Tools تنها امکان اضافه کردن ساختمان ها و اسامی به نقشه ها وجود دارد، لذا احتمال میرود که پاسخ دریافتی از مسئولان پشتیبانی گوگل صحت زیادی نداشته باشد. این شوخی ممکن است توسط یکی از طراحان کینه توز تیم طراحی گوگل مپس صورت گرفته باشد. البته این اولین بار نیست که چنین اقدامی صورت میگیرد. برخی کاربران برای شوخی با دوستان خود و یا برای مخالفت با سیاست های دولتشان اقدام به ثبت آدرس منزل دوستان و اقوام و یا ثبت جملات اعتراضی نسبت به سیاست های مذکور بر روی نقشه میکنند.

اگر پیرامون این موضوع و به سخره گرفتن شرکت های رقیب تفکر کنیم میتوانیم سابقه هایی از تمسخر گوگل توسط اپل حتی در کنفرانس های رسمی این شرکت را نیز بیابیم. البته شاید هیچ اقدامی به بزرگی و مقیاس این اقدام گوگل نباشد.

اخبار