گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری می شود

دسته ها: اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از سال تحصیلی آینده گذراندن دوره پیش دبستانی در این استان اجباری خواهد شد.

اردشیر شجاعی دوشنبه بیان کرد: از سال تحصیلی آینده کودکان با سن پنج سال باید دوره پیش دبستانی را برای ورود به مقطع اول ابتدایی سپری کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه سن یادگیری به زیرشش سال کاهش یافته است گذراندن دوره پیش دبستانی برای ورود دانش آموزان به دوره ابتدایی بسیار اهمیت دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت گذراندن دوره پیش دبستانی افزود: یکی از مزیت های گذراندن دوره پیش دبستانی آموزش به دانش آموزان دو زبانه است که با ورود به مدرسه دچار مشکل می شوند؛گذراندن دوره پیش دبستانی باعث آماده کردن کودک برای ورود به مقطع اول ابتدایی می شود.

شجاعی گفت: همچنین کودک در دوره پیش دبستانی با مهارت های تحصیلی و تقویت زبان شنیداری و گفتاری آشنا می شود.

وی اظهار کرد: در دوره پیش دبستانی چهارکتاب با موضوع مهارت های زبان و گفتار برای آموزش کودکان و آمادگی برای ورود به مقطع اول ابتدایی ارائه می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ثبت نام دانش آموز در پایه اول ابتدایی از اول خرداد آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد و پایه دوم ابتدایی تا شش ابتدایی پس از دریافت کارنامه می توانند ثبت نام کنند.

شجاعی افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 100 هزار نفر دانش آموز در پایه اول ابتدایی در خوزستان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 75 هزار نفر دوره پیش دبستانی را گذرانده اند.

وی همچنین با اشاره به دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع اول ابتدایی در خوزستان افزود: در سال تحصیلی 95-94 بالغ بر دو هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع اول ابتدایی در خوزستان شناسایی و جذب شدند.

وی گفت: طرح انسداد مبادی بی سوادی در آموزش و پرورش در چهار مرحله شناسایی، جذب، نگهداشت و آموزش در حال اجرا است و برای شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیاز به فرهنگ سازی و مشارکت مردم و رسانه ها است.

شجاعی بیان کرد: دلایل زیادی از جمله بدسرپرستی و مشکلات فرهنگی، باعث بازماندن دانش آموزان از تحصیل می شود و تا زمانی که بی سوادی به عنوان یک ناهنجاری اجتماعی شناخته نشود مشکل بی سوادی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل حل نمی شود.

اخبار اجتماعی و اقتصادی اخبار