گسترش رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد ماهشهر

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

گسترش رشته‌های پیراپزشکی در دانشگاه آزاد ماهشهر

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم رشته‌های دانشگاه را متناسب با نیازهای منطقه گسترش دهیم، گفت: به همین دلیل نیز به دنبال ایجاد 17 رشته پیراپزشکی در دانشگاه هستیم.

پژمان شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا – منطقه خوزستان، اظهار کرد: در سال 96، اتفاقات مختلفی در دانشگاه رخ داد و ما تلاش کردیم فعالیت‌های دانشگاه را متناسب با نیاز منطقه گسترش دهیم؛ به همین دلیل به دنبال افزایش تعداد رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه بودیم.

وی افزود: به دنبال پذیرش دانشجو در 17 رشته پیراپزشکی از جمله رشته‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای در دانشگاه هستیم. البته پذیرش دانشجو در هر یک از این رشته‌ها نیازمند اقدامات مختلفی از جمله تامین آزمایشگاه‌هایی مجهز و دارای استاندارد بالا، جذب اعضای هیات علمی و اقدامات دیگر است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر خاطرنشان‌کرد: برای رشته‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای، بودجه لازم تامین شده است. آزمایشگاه‌ها نیز در حال تکمیل هستند. با به پایان رسیدن ساخت و تجهیز آزمایشگاه‌ها در سال 97، در سه یا چهار رشته از 17 رشته مصوب، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

شعبانی ادامه داد: پذیرش دانشجو در این رشته‌ها می‌تواند برای منطقه یک نقطه عطف باشد؛ چرا که تعداد زیادی از دانش‌آموزان ما در رشته علوم‌تجربی تحصیل می‌کنند اما به دلیل کمبود ظرفیت در دانشگاه در رشته‌های دیگری به تحصیل می‌پردازند.

وی بیان کرد: همچنین در خصوص فعالیت‌های دانش‌بنیان و ارتباط دانشگاه با صنعت، اقدامات مختلفی در دانشگاه انجام شده است. یک مدل و راهکار ابتکاری از سوی دانشگاه به سازمان مرکزی دانشگاه ارائه شده است که بسیار با استقبال مواجه شده است، به همین دلیل امیدواریم این مدل در سال جاری به اجرا در بیاید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ماهشهر تصریح کرد: اغلب نیروهای ما نیروهای آموزشی هستند نه نیرو‌های اجرایی، به همین دلیل اگر ما در سطح بالا به دنبال ارتباط با صنعت باشیم، چندان موفق عمل نخواهیم کرد. چرا که صنعت بلافاصله به دنبال حل مشکلات خود است و نمی‌تواند صبر کند تا ما دستگاه مورد نیاز آن را طراحی کرده و بسازیم. به همین دلیل روند وارد کردن و خرید و نصب دستگاه‌های خارجی همچنان ادامه خواهد داشت.

شعبانی گفت: در این طرح قرار است یک شرکت مادر تاسیس شود که فعالیت‌های اجرایی از طریق آن انجام شود و این شرکت بتواند پروژه‌ها را در قالب مناقصه و … اخذ کند و دانشگاه نیز تلاش می‌کند در حین اجرای طرح، کارهای علمی لازم برای بومی‌سازی تکنولوژی‌ها و دستگاه‌ها را انجام دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: در تلاش هستیم از درآمدزایی که از این راه به دست می‌آید به دانشجوهایی که در این پروژه‌ها با ما همکاری می‌کنند، به‌ویژه به دانشجوهای تحصیلات تکمیلی بورس تحصیلی اختصاص دهیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار