یارانه افراد غیرنیازمند برای اشتغال ۴.۵ میلیون تحصیلکرده بیکار اختصاص یابد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

یارانه افراد غیرنیازمند برای اشتغال ۴.۵ میلیون تحصیلکرده بیکار اختصاص یابد

نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه‌های افرادی که به آن نیاز ندارند باید جهت اشتغال‌زایی و تأمین نیازها به افراد تحصیلکرده بیکاری که ۴.۵ میلیون نفر هستند، اختصاص داده شود.
علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از همه نامزدهای انتخاباتی چه ریاست جمهوری و چه شوراها انتظار می‌رود وعده‌هایی بدهند که قابلیت اجرا کردن داشته باشد و بتوانند آن‌ها را عملی کنند و با روح قانون و وضعیت ساختاری انقلاب اسلامی منافاتی نداشته باشد و بر اساس توانمندی‌های خود به مردم وعده بدهند.
وی در خصوص وعده‌های نامزدهای انتخاباتی به مردم بیان کرد: اگر این وعده‌ها در طول دوره مورد نظر تصدی‌گری‌ منتخبین اجرا نشوند، مردم نسبت به انتخابات و کاندیداها دلسرد می‌شوند و اطمینان مردم از دست می‌رود و این برای یک نظام اسلامی و مردم خوبیت ندارد که کاندیداها به حرف خود عمل نکنند.
گلمرادی تصریح کرد: کشور ما نیازمند یک رویکرد عملی، جهادی و انقلابی است و همه نیروها باید بسیج شوند و برای رفع مشکلات مردم گام برداشته شود. کاندیداها باید بدانند که با برنامه‌های کلی و سطحی مشکلات مردم حل نمی‌شود، بلکه باید اقدامات انقلابی و جهادی صورت گیرد و به صورت شبانه‌روزی با تلاشی مضاعف در جهت رفع مشکلات حرکت کنند.
وی افزود: سرمایه‌های فکری این کشور باید شناخته شوند و باید اصول مدیریت را رعایت و مسائل حاشیه‌ای را که مانع رشد کشور هستند، برطرف کنیم.
گلمرادی بیان کرد: همه باید با توجه به خواسته‌های رهبری و فرمایشات ایشان حرکت کنیم و به داشتن چنین رهبری افتخار کنیم.
وی با اشاره به وعده‌های اقتصادی نامزدها، عنوان کرد: بعضی از وعده‌هایی که نامزدهای انتخابات می‌دهند، آرمانی است و لازم است که راهکارهایی داشته باشند و بر اساس قابلیت خود وعده بدهند.
نماینده مردم ماهشهر در مجلس در خصوص وضعیت اشتغال در کشور بیان کرد: ما در بحث اشتغال به علت ناکارآمدی‌ها و نبود برنامه‌ریزی با مشکل مواجه هستیم و باید متفاوت رفتار کنیم تا این مشکلات برطرف شود.
گلمرادی در خصموص شفاف‌سازی عملکرد اقتصادی، گفت: دولت به لحاظ سیستمی ناکارآمد است و اگر اصل ۴۴ قانون اساسی اجرا شود، خیلی از مشکلات ما حل می‌شوند؛ باید بخش خصوصی را فعال کنیم، یعنی بخش خصوصی باید به دولت امکانات بدهد، نه اینکه از دولت امکانات بگیرد.
وی بیان کرد: نرخ بیکاری در کشور ما ۱۰ تا ۱۵ درصد عنوان شده، در حالی که ۴.۵ میلیون بیکار تحصیلکرده با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در جامعه ما وجود دارد و این قشر می‌تواند کارآفرین باشد و سرمایه‌ای برای دولت محسوب می‌شود.
گلمرادی در خصوص توانایی کاندیداها اظهار کرد: کسانی که نمی‌توانند مسئولیت‌های سنگین را قبول کنند و تحمل سختی و کارهای زیادی را که بر عهده آن‌ها گذاشته می‌شود، نداشته باشند باید کنار بروند و ما حق نداریم با سرنوشت مردم بازی کنیم.
وی با درخواست از مردم برای مشارکت در انتخابات عنوان کرد: مردم بصیرت کافی برای انتخاب نامزد مورد نظر خود را دارند و در سال جاری انتخابات خوبی خواهیم داشت؛ مردم باید به صورت گسترده حضور پیدا کنند، چون یک رأی می‌تواند سرنوشت مردم را تغییر دهد و باید فرد شایسته و اصلح را انتخاب کنند و همه پای صندوق‌های رأی بیایند.
نماینده ماهشهر افزود: مشکلات ما قابل حل است چون کشور ما ظرفیت و استعداد خیلی بالایی دارد و قطعاً می‌تواند به بهترین صورت اداره شود.
وی تصریح کرد: در جامعه ما جوانان بیکار برای تأمین نیازهای خود به یک کار و سرمایه نیاز دارند و نیاز مالی آن‌ها بسیار زیاد است که باید تأمین شود و نامزدهای انتخاباتی باید راهکارهایی در خصوص بیکاری ارائه دهند؛ موضوع حذف یارانه دهک‌های بالا هم برای کمک به قشر فقیر و بیکار لازم و ضروری است

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار