یکهزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در کشور جذب شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

یکهزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در کشور جذب شد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات طرح اشتغال فراگیر روستایی تاکنون از سوی متقاضیان در کشور جذب شده است.
غلامرضا تاجگردون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 750 میلیون دلار معادل 30 هزار میلیارد ریال در راستای ایجاد طرح اشتغال فراگیر روستایی بین استان‌های کشور توزیع شد.
وی بیان کرد: از این میزان تاکنون یکهزار میلیارد ریال جذب شده که این خود جای نگرانی دارد.
تاجگردون تصریح کرد: اجرای طرح ایجاد اشتغال فراگیر و روستایی در سطح کشور دارای ضعف‌هایی بوده که در این استان هم مشاهده شده است.
وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح یک ضعف عمومی در سطح کشور وجود دارد که در همین راستا نیز چند جلسه در کمیسیون بودجه برگزار و تذکرات لازم نیز داده شده است.
تاجگردون گفت: مسئولان باید عملکردشان را در زمینه اجرای طرح فراگیر بالا ببرند در غیر اینصورت ما مجبور به ارائه گزارش به مقامات زیر ربط هستیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: 20 درصد از اعتبارات کشور در سال جاری به ایجاد اشتغال فراگیر روستایی اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد افزود: در صورتی که عملکرد خوبی در راستای اجرای این طرح وجود نداشته باشد دولت می تواند گزارش مناسبی را به مسئولان نظام ارائه دهد.
تاجگردون هدف از اجرای این طرح را رونق اشتغال و پاسخ به نیاز جویندگان کار اعلام کرد و گفت: هم اکنون یکی از طرح های موثر ، اشتغال روستایی است که از سوی دولت در راستای تامین منابع مالی برای راه اندازی کسب و کار ارائه شده است.
وی گفت: جذب اعتبارات اشتغال فراگیر و روستایی در گچساران از سوی دستگاه های اجرایی هفته جاری بررسی خواهد شد.
81 طرح با 330 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر در گچساران تصویب شده است.
این میزان اعتبار برای اشتغالزایی بیش از 744 نفر در نظر گرفته شده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار