یک ششم کمبود نیروی آموزش و پرورش به خوزستان اختصاص دارد

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

یک ششم کمبود نیروی آموزش و پرورش به خوزستان اختصاص دارد

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: بیش از یک ششم کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش کل کشور به خوزستان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حرج چلداوی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: بیش از یک ششم کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش کل کشور به خوزستان اختصاص دارد و متأسفانه این کمبود به دلیل مهاجرت نیروی انسانی در حال افزایش است.

وی افزود: در ۱۴ منطقه، مدرسه عشایری داریم. این مدارس، وسعت و پراکندگی زیادی دارند و مدیریت هم برای آنها سخت می شد.

چلداوی بیان کرد: در حال تلاش برای واگذاری این مدارس به ادارات آموزش و پرورش هستیم؛ اگر این کار انجام شود نظارت، بازرسی و کیفیت آموزشی برای آنها نیز ارتقا پیدا می کند.

معاون برنامه ریزی آموزش و پرورش خوزستان گفت: دهیاران و شورای روستایی بسیاری از شهرستان های استان اعلام کردند که ما عشایری نیستیم و علاقه به الحاق مدارسمان به ادارات آموزش و پرورش را به جای ادارات عشایر داریم.

حمید قنبری مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان نیز اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و بحث واگذاری مدارس عشایری به مدارس روستایی مطرح شده که با توجه به اساسنامه، آموزش و پرورش عشایری طرح خوبی است.

وی افزود:۵۰ دلیل برای باقی ماندن مدارس زیرنظر آموزش و پرورش عشایر داریم چون اساسنامه ما برای دانش آموزان ثابت هم برنامه داریم و دلیلی به جدایی آنها از این سیستم نیست.

علیرضا زراسوندی رئیس بنیاد نخبگان خوزستان نیز در این نشست در ارتباط با جدایی مدارس و دانش آموزان عشایری و الحاق آن به آموزش و پرورش استان گفت: با هر طرحی که ساماندهی مجدد یک امر را به دنبال داشته باشد، موافق هستم.اگر این کار باعث چابک سازی، ارتقا و توانمندسازی حوزه عشایر می شود با آن موافق هستم ولی اگر به این صورت کلی باشد اصلا با آن موافق نیستم چون این طرح پیوست فرهنگی ندارد.

وی بیان کرد: به دلیل حل مشکل چند معلم عشایری یا تقاضای چند دهیار نباید چنین طرحی را مطرح کنیم. با طرح های بدون پیوست فرهنگی یک جامعه اصیل، ساده و خدمتگزار کشور را فراموش کنیم که مدرسه عشایری ما به روستایی تبدیل شود.

اخبار آموزش و پرورش اخبار