پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی با نرخ پایین

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می‌شود

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به اینکه در مجموع دوران بازپرداخت تسهیلات اشتغال روستایی ۹ ساله است گفت: از بهمن سال ۹۶ همزمان با اجرای برنامه اشتغال روستایی تاکنون ۱۵۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدباقر فتاحی، عضو هئیت مدیره بانک توسعه تعاون با حضور در نشست اشتغال اتاق تعاون گفت: صندوق توسعه ملی تا کنون حدود 50 درصد منابع اشتغال روستایی را به حساب بانک های عامل واریز کرده است که حدود 3هزار میلیارد تومان از کل منابع را شامل می شود.

فتاحی بیان کرد:بانک توسعه تعاون برای اجرای طرح ملی توسعه اشتغال روستایی 2 هزار میلیارد ریال تعهد دارد که با نرخ های سود 4 تا 6 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد . نحوه پرداخت به این صورت است که دو سال دوره مشارکت،یک سال تنفش و 6سال مدت بازپرداخت اقساط است. در مجموع دوران بازپرداخت تسهیلات اشتغال روستایی 9 ساله است که در سیستم نظام بانکی از تسهیلات بلند مدت محسوب می شود.

عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون گفت: این بانک تعهد پرداخت 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال روستایی با سود 4 تا 6درصد و دوره تنفس یک ساله را دارد.

عضو هیأت مدیره بانک توسعه تعاون با ارائه عملکرد این بانک برای اجرای طرح ملی اشتغال روستایی گفت: از بهمن سال گذشته همزمان با اجرای برنامه اشتغال روستایی 361 میلیارد تومان طرح اشتغالزا مصوب شده که تاکنون 151 میلیارد تومان پرداخت شده است.علاوه بر این از محل اجرای برنامه اشتغال فراگیر 1500 میلیارد تومان از محل داخلی بانک اختصاص پیدا کرده که با نرخ 18 درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. مقرر شده بود که یارانه ای به تسهیلات پرداخت شود . در صورتی که سازمان برنامه و بودجه بین 2 تا 8درصد از سود تسهیلات اشتغال فراگیر رو به عنوان یارانه پرداخت کند میزان سود تسهیلات کاهش می یابد که هنوز این یارانه در اختیار بانک های عامل قرار نگرفته است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار